انبارگردانی موجودی انبار ۳۱ واحد مالی دانشگاه در سال۱۴۰۰ آغاز شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰ کد : ۲۴۴۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۱
رییس اداره اموال و انبارهای مدیریت مالی دانشگاه از شروع انبار گردانی موجودی انبار واحدهای تابعه با نظارت حسابرس مستقل دانشگاه خبر داد .
انبارگردانی موجودی انبار ۳۱ واحد مالی دانشگاه در سال۱۴۰۰ آغاز شد

آقای علی رضایی با اشاره به این که عملیات انبارگردانی 31 واحد مالی تابعه براساس برنامه قبلی با حضور حسابرس مستقل دانشگاه از مورخه 14 اسفند شروع و تا 29 اسفندماه ادامه دارد ، از واحدهای تابعه خواست در هنگام شمارش موجودی انبار به موارد ذیل توجه داشته باشند :
 * شمارش موجودی ها با استفاده از تگ که قبلاً به انباردار تحویل و به کالا الصاق شده است و لیست شمارش صورت می گیرد .
* تگ انبارگردانی با پرفراژ به 3 قسمت تفکیک شده است تا هر مرحله که شمارش می شود ، قسمت اول از دو قسمت دیگر جدا شود تا مشخص گردد این کالا برای یک بار شمارش شده است .
* موجودی برداری بوسیله گروه های دو نفری انجام شود. یک فرد عمل شمارش را انجام داده و فرد دیگر ضمن تائید شمارش آن را ثبت نماید .
* برای جلوگیری از شمارش مجدد و یا شمارش نشدن قسمتی از موجودی ها لازم است در مدت زمان موجودی برداری جابجایی اجناس بین قسمت های مختلف قفسه های انبار تا آنجا که ممکن است انجام  نشود .
* برای جلوگیری از دوباره شمارش نشدن پاره ای از موجودی ها ، شمارش بایستی به شکل اصولی انجام پذیرد مثلا موجودی ها را ردیف به ردیف (از ابتدا تا انتها) شمارش نموده و اجناس شمارش شده را با علامت گذاری مشخص نمایند.
* ثبت اطلاعات لازم از قبیل صدمه دیدگی ، فاسد بودن و ... موجودی مورد شمارش در برگه شمارش ضروری می باشد .
* رهنمود و تذکرات نماینده حسابرس مستقل به شمارش کنندگان می بایستی سریعاً به اطلاع سرپرست گروه شمارش  برسد .
* به منظور حصول اطمینان نسبت به صحت تعداد موجودی در اقلام بسته بندی شده ،مسئولین شمارش موظف به انتخاب نمونه و شمارش آن می باشند . باز کردن بسته بندی و بستن مجدد آن باید بگونه ای باشد که صدمه ای به کالا وارد نکند . در مورد اقلام فاسد شدنی و حساس انتخاب نمونه باید با دقت و هماهنگی مسئول واحد مصرف کننده صورت گیرد .
* تمام کارکنان انبار در مدت زمان شمارش باید در موعد مقرر در محل کار خود حاضر بوده و با گروه های شمارش همکاری نمایند .
* ترجیحا ، موجودی ها دوبار و هربار به وسیله یک گروه دو نفری متفاوت شمارش گردد.

کلید واژه ها: انبار گردانی حسابرس مستقل


( ۱ )

نظر شما :