نقش مهم شهروندان در اجرای صحیح محدودیت های کرونایی

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۳۴۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۵
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: در اجرای محدودیت های کرونایی اگر همیاری مردم نباشد، هر آنچه تلاش شود محکوم به شکست خواهد شد.
نقش مهم شهروندان در اجرای صحیح محدودیت های کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمددوست در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی پاسخ از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: اگر همکاری و همیاری مردم در اجرای محدودیت های کرونایی نباشد، هر آنچه که تلاش شود بی نتیجه بوده و محکوم به شکست خواهد بود.
وی افزود: کادر بهداشت و درمان دیگر استراحتی نداشته و فشار زیادی را متحمل هستند و اگر در کنترل این اپیدمی نقاط ضعف و مشکلاتی وجود دارد، دلیل اصلی آن سهل انگاری و غفلت بعضی از مردم می باشد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک هشدار داد: درگیری و ابتلای یک نفر به بیماری کرونا فقط مختص آن شخص نبوده و ابتلای یک نفر موجب درگیری افراد زیادی می شود، با توجه به تاکیدهای مکرر بهداشت متاسفانه برخی از مردم همچنان بر ماسک نزدن اصرار می ورزند و مهمانی ها و مراسم های خود را نیز برگزار می کنند.
وی اعلام کرد: رنگ بندی که از سوی ستاد ملی و کرونا اعلام می شود، براساس تعداد مبتلایان در صد هزار نفر محسوب می‌شود و اگر در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ نفر یا بیشتر مبتلا باشند، شهر قرمز تلقی می شود و متاسفانه اراک هم چنین وضعیتی را دارد.
دکتر محمددوست در ادامه افزود: محدودیت هایی که در شهرهای قرمز طی دو هفته اعلام شده است مبنی بر این بوده که مشاغل ۲ و ۳ و ۴ تعطیل باشند و در ادارات نیز به منظور جلوگیری از تراکم، یک سوم کارمندان حاضر شوند؛ مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه باید غیر حضوری فعالیت داشته باشند و مساجد و نماز جمعه ها نیز باید تعطیل باشند.
وی تکمیل کرد: ممنوعیت خروج خودروهای بومی و ممنوعیت ورود پلاک های غیر بومی به اراک وجود دارد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک تصریح کرد: جلسات اداری در صورت لزوم با جمعیتی حداکثر ۲۵ نفر باید تشکیل شوند و مدت زمان آن نیز کوتاه باشد؛ همچنین ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح وجود دارد.
دکتر محمددوست در پایان گفت: جان و سلامتی انسان ها بر مشکلات مالی و اقتصادی ارجح بوده و امیدواریم مردم نیز برای سلامتی خود ارزش قائل باشند و با رعایت جدی محدودیت های کرونایی، ما را در کنترل این بیماری یاری کنند.


( ۲ )

نظر شما :