برگزاری کمیته عفاف و حجاب و انطباق دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۴ کد : ۴۱۶۳۷ اخبار اسلایدی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷
کمیته عفاف و حجاب، انطباق و شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مدیران، روسای شبکه های و سایر مسئولین مربوطه با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف واحدهای سنجیده شده از نظر شاخص های مرتبط با بحث عفاف و حجاب و همچنین بررسی طرح انطباق در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
برگزاری کمیته عفاف و حجاب و انطباق  دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در این نشست ضمن تاکید بر اینکه دشمنان در حوزه های مختلف جنگی و نیابتی نتوانستند موفق شوند و با هجوم فرهنگی و شناختی قصد تخریب دارند، گفت: تذکر لسانی مهمترین و مؤثرترین روش در پیشبرد امر به معروف است و به عنوان نسخه اول در این راه می باشد که لازم است افراد در این زمینه آموزش های لازم را ببینند.
وی به طرح تقویت عفاف و حجاب مختص به دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد و افزود: این طرح باعث تقویت روحیه انتقادپذیری در بین دانشجویان، تغییر رفتار اساتید با دانشجویان و در نهایت تقویت روحیه قانون گرایی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرخی به راهکارهای تشکیل این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: اولین گام در اجرای این طرح، تشکیل شورای امر به معروف دانشگاه و بررسی شرایط به صورت ویژه است، آموزش مجریان، فضاسازی محیطی و تذکر پیشگیرانه از دیگر راهکارهای لازم در پیشبرد این طرح است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی به مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ممانعت از ورود دانشجویان فاقد حجاب به دانشگاه، تذکّر زبانی نسبت به کشف حجاب یا بد پوششی، اخذ کارت دانشجویی متخلف و هدایت او به مشاوره مذهبی، اطلاع به خانواده و الزام به جریمه فرهنگی و در نهایت معرفی به کمیته انضباطی جهت اقدام قانونی از اقدامات رعایت نکردن این طرح است.
در ادامه این نشست گزارشی از بررسی های صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب در ۵ حوزه بیمارستان والفجر تفرش، بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان آشتیان، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان دلیجان، بیمارستان سینا و مرکز مشاوره ازدواج و آزمایشگاه موارد مخدر توسط مسئولین مربوطه ارائه شد.
در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داشتن اعتقاد قلبی رئیس هر مجموعه به مباحث عفاف و حجاب بسیاری از چالش های موجود در این زمینه را مرتفع را خواهد کرد.
دکتر امانی بر تقویت مبحث عفاف و حجاب و فرضیه امر به معروف در بین اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه ما در این زمینه فعالیت های زیادی انجام داده است که این فعالیت ها باید در قالب اعتبارات و چهار چوب مقررات انجام گیرد.
در پایان از تعدادی از فعالین این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی اراک تقدیر و تشکر شد.


نظر شما :