خبر

دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه برگزار شد.

۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۷ کد : ۳۱۷۹۶ اخبار اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۳۶۹
دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه برگزار شد.

دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه برگزار شد.

دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه به ریاست دکتر علیرضا امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالن امامجواد (ع) مجتمع پیامبر اعظم (ص) تشکیل شد.

در این جلسه دکترهمتا ضمن خوش آمد گویی به ریاست و معاونین محترم دانشگاه و مدعووین ، ابتدا به شرح اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل در سال جاری پرداخته ومواردی مانند رشد 313% جذب دانشجوی بین الملل در سال 1401 نسبت به سال پایه از هفت ملیت ( پاکستان، افغانستان، برزیل، هندوستان، لبنان و عراق ) و پیشنهاد هایی جدید از کشور نیجریه و زیمباموه اشاره نموده و همچنین توسعه برقراری رواط بین الملل و جلسه با نماینده فرهنگی سفارت اتریض جهت برقراری خواهر خواندگی با دانشگاه های آن کشور ، برگزاری منظم جلسات مصاحبه و جذب دانشجو در طی سال ، انجام خدمات ویزا ، اخذ حساب بانکی ، واکسیناسیون دانشجویان بین الملل و میزبانی از هیئات خارجی جهت پذیرش دانشجو توسعه روابط از اقدامات حوزه امور بین الملل برشمردند.

آقای دکتر امانی با قدردانی از زحماتحوزه امور بین الملل به ویژه مدیریت و کارشناسان این حوزه ضمن مهم بر شمردن این فعالیت ها توجه کلیه معاونین و سایر قسمت های دانشگاه را به همکاری و حمایت از مدیریت امور بین الملل و عدم قراردادن بار اضافه و وظایف سایر حوزه ها بر روی این حوزه تاکید فرمودند.

در ادامه دکتر صادقی سده فرمودند بین المللی سازی یکی از تکالیف الزامی دانشگاه ها از سوی وزارت بهداشت است که غیر از موضوع جذب دانشجو خارجی مولفه های دیگری مانند خولهرخواندگی یا برقراری ارتباطات بین المللی و ..... نیز در این حوزه قرار میگیرد. ایشان با ارزیابی مناسب از فعالیتهای مدیریت امور بین الملل حمایت همه جانبه از این حوزه را خواستار و از هم حوزهها خواستند مسئولیت های خود را در عرضه بین المللی سازی برداشته و بار وظایف خود را بر روی دوش مدیریت بین الملل واگذار ننمایند.

در پایان ضمن بحث و بررسی دستورکار جلسه مصوباتی توسط  اعضای شورای روابط بین الملل دانشگاه تصویب گردید.

کلید واژه ها: الملل امور الملل روابط الملل شورای روابط الملل الملل دانشگاه دانشگاه روابط الملل دانشگاه شورای روابط الملل دانشگاه حوزه جلسه


( ۱ )