در ادامه طرح تحول نظام سلامت ایران

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در ایران

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۸ کد : ۴۶۳۸ اخبار اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۳۷۶۴
اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در ایران

با توجه به برنامه های طرح تحول نظام سلامت ایران و اهمیت برنامه ریزی برای انجام مراقبت های بهداشتی آحاد جامعه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به طراحی و اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا نموده است این طرح با شعار فشارخون، بدانیم و اقدام کنیم آغاز شده و زمان انجام آن از 27 اردیبهشت تا 15 تیرماه سال 1398 می باشد و در فاز اول اطلاع رسانی گسترده و آموزش مردم برای مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ، خانه های بهداشت روستایی و پایگاه های بهداشتی و بیمارستان ها و تعیین فشارخون با رعایت شرایط استاندارد انجام شده است. در ادامه از تاریخ 17 خردادماه تا پایان زمان طرح اندازه فشارخون تمامی افراد بالای سی سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی بررسی و در سامانه جامع ثبت فشارخون به آدرس (www.salamat.gov.ir)  درج خواهد شد.

افرادی که در این طرح دارای فشارخون بالا باشند آموزش های لازم را از نیروهای بهداشتی درمانی دیده و برای کنترل وضعیت سلامتی به مراکز درمانی و تحت نظر پزشک ارجاع می گردند.

فشارخون عارضه ای است که در بدو شروع نشانه ای ندارد و نهایتا باعث بروز بیمارهای قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی می گردد.

کلید واژه ها: بسیج کنترل فشارخون بالا فشارخون بالا دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱۲ )