برگزاری پنجمین مجمع سلامت بارویکرد جوانی جمعیت

تعالی سلامت ، جوانی جمعیت و پزشکی خانواده

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۱ کد : ۳۶۳۳۳ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۶۵
- برگزاری پنجمین مجمع سلامت با در نظر گرفتن سه رکن مهم و اولویت دار وزارت بهداشت با عنوان "جوانی جمعیت ، تعالی سلامت و پزشکی خانواده" در دست اقدام می باشد.
تعالی سلامت ، جوانی جمعیت و پزشکی خانواده

آقای دکتر بختیاری  ؛ رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان از برگزاری پنجمین مجمع سلامت با عنوان "جوانی جمعیت ، تعالی سلامت و پزشکی خانواده"  خبر داد.

- برگزاری پنجمین مجمع سلامت با در نظر گرفتن سه رکن مهم و اولویت دار وزارت بهداشت با عنوان "جوانی جمعیت ، تعالی سلامت و پزشکی خانواده"  در دست اقدام می باشد.

جلسات در محل فرمانداری شهرستانها با حضور فرماندار ، معاونین فرمانداری ها ، رئیس شبکه ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان برگزار شده است. شرکت کنندگان در جلسه ؛  نیرو های مردمی ، خانه مشارکت مردم در سلامت (یکی از زیر گروه های دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی است استان و شهرستان  هستند ) ،  مسئولین دستگاه های اجرائی ، داوطلبین مردمی و به ویژه فرماندارها  می باشند که در خصوص دستیابی به  اهداف پنجمین مجمع سلامت ؛ در راستای حمایت از شبکه های بهداشت و درمان شهرستان توجیه و در جریان کار قرار خواهند گرفت.

- فرماندار هر شهرستان به عنوان رئیس مجمع و رئیس شبکه بهداشت شهرستان به عنوان دبیر مجمع در نظر گرفته شده است.

- جلسه ای با دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار شده است و مقرر گردید مطالب آموزشی تهیه شده در دانشگاه علوم پزشکی  از طریق استانداری به همه فرمانداری ها ابلاغ گردد و اقدامات اولیه اعم از تهیه پوستر ، دفترچه آموزشی ، اطلاع رسانی از طریق تیزر و بنر در نظر گرفته شده است.  

-  بعد از برگزاری جلسات مجامع ؛ تفاهم نامه ای با امضای استاندار ؛مسئولین  ادارات ، دستگاه های اجرائی ، دانشگاه و شبکه های بهداشت و درمان تدوین خواهد شد که  دستگاه ها و ادارات را موظف می نماید مطابق با اهداف پنجمین مجمع سلامت وظایف خود در طول سال اجرا نمایند.

- دعوت از  سخنران کشوری جناب آقای دکتر مطلق رئیس دبیرخانه  ،  استاندار و رئیس دانشگاه به عنوان سخنران در نظر گرفته شده اند.

- اجرایی سازی پنجمین مجمع سلامت  با حداقل بودجه برنامه ریزی و طراحی  شده است  با این وجود برخی از هزینه ها مانند هزینه چاپ دفترچه ، بنر ، هزینه هدیه به سخنران و پذیرایی از مدعوین و.. نیازمند  مساعدت معاونت توسعه می باشد که بتوانیم به بهترین شکل مجمع سلامت را برگزار نماییم.

- مجمع شهرستانی به ترتیب در محل فرمانداری در شهرستانها برگزار خواهد شد و سپس مجمع استانی در محل استانداری با حضور استاندار و رئیس دانشگاه  و شورای اداری استان برگزار خواهد شد.


نظر شما :