بازدید از مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۰۵ کد : ۳۶۳۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴
بازدید از مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری

در این بازدید کارشناسان اداره پرستاری بخش های ICU ، انکولوژی 1 و 2  و همچنین واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار را بررسی و ارزیابی کردند.
کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین کنترل و ارزیابی شد، بر اهمیت واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار و همچنین به روزرسانی دانش و مهارت پرستاران تاکید شد.
از مهم ترین چالش های پیش روی بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج پس از ترخیص از بیمارستان، عدم تبعیت از درمان، سواد سلامت پایین، عدم مشارکت مراقبین خانوادگی در مراقبت از بیمار، نارسایی نظام پیگیری پس از ترخیص انگیزه ناکافی جهت تداوم درمان و ماهیت پیچیده بیماری مزمن می باشد. لذا رفع چالش های مذکور به ویژه آموزش بیمار و خانواده در خصوص نحوه مدیریت بیماری در منزل و خودمدیریتی از یک سو و پیگیری بیماران پس از ترخیص از بیمارستان جهت پایش اثربخشی آموزش و مراقبت های ارایه شده، حصول اطمینان از تبعیت بیمار از توصیه های ارایه شده، پاسخ به سؤالات و نیازهای احتمالی وی در راستای پیشگیری از مشکلات و بستری شدن های مجدد و مراجعات به اورژانس از سوی دیگر، ضرورت  ایجاد ساز و کاری به منظور آموزش به بیمار و پیگیری وی پس از ترخیص را مطرح می نماید.
 

کلید واژه ها: بازدید مدیریتی واحد آموزش و پیگیری بیمار


نظر شما :