نشست هم اندیشی مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اراک با فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان محلات

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۶ کد : ۴۵۹۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲
نشست هم اندیشی مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اراک با فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان محلات

 

نشست هم اندیشی مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اراک با فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان محلات/ بررسی مسائل حوزه سلامت محلات

 در جریان سفر به شهرستان محلات، رئیس و مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اراک با همراهی رئیس شبکه بهداشت و درمان با فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان دیدار و مسائل حوزه سلامت این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در این نشست ضمن تقدیر از دغدغه مندی مسئولین شهرستان محلات در جهت رفع مسائل حوزه سلامت، گفت: سیاست کلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بر تقویت هرچه بیشتر شبکه های بهداشت و درمان مجموعه است چرا که با تقویت این حوزه ها بار زیادی از دوش مرکز استان برداشته می شود. وی به دلایل کمبود پزشک که مشکلی کشوری است اشاره کرد و افزود: کمبود پزشکی در ۴ رشته اصلی اطفال، عفونی، بیهوشی و طب اورژانس و همچنین دو رشته جراحی و داخلی به دلیل عدم وجود متقاضی، یک مشکل کشوری است که با توجه به افزایش ورودی پزشکان در دولت سیزدهم امیدواریم هرچه سریعتر این مسئله مرتفع شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه تامین حداقل های حضور پزشکان در شهرستان ها وظیفه ماست؛ ادامه داد: با توجه به فاصله دو شهرستان دلیجان و محلات از مرکز استان، تاکید بر نگاه ویژه بر این شهرستانها در جهت تامین نیروی پزشک متخصص است و در تلاش هستیم تا این مشکل در آینده ای نزدیک حل شود. وی خاطرنشان کرد: هدف همه کارگزاران نظام، ارائه خدمات شایسته به مردم است، لذا همه باید دست به دست هم داده و تمام تلاش خود را در خدمت رسانی به مردم بکار بندیم.

دکتر مهدی ترکیان فرماندار شهرستان محلات نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: حل مشکلات بودجه ای، کمبود پزشک و تجهیزات و استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین در پیشبرد بهتر امور سلامت از جمله مسائلی است که باید مرتفع شود. وی ابراز داشت: تا زمانی که در تصدی خدمت به مردم باشیم با تمام قوا و به صورت همه جانبه در جهت رفع مشکلات، یاریگر حوزه سلامت خواهیم بود. در پایان این نشست هریک از مسئولین دانشگاه اعم از معاونین درمان، توسعه، آموزش، بهداشت، اورژانس، مدیران مالی و بودجه و … به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پیشبرد امور حوزه سلامت شهرستان پرداخته و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


نظر شما :