اصلاح آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه های علوم پزشکی

۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۳۰۵۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۸۸
اصلاح آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه های علوم پزشکی کمیته ی فنی بررسی این موضوع در اراک پایان یافت.
اصلاح آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی ،معاون مرکز بودجه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در پایان این کمیته ۲روزه گفت؛ طرح پایلوت نرم افزار مالی که از ۳ماه گذشته در دفتر بودجه آغاز شده بود،به پایان رسید که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی هم داشت.
دکتر بهروز قنبری گفت؛
اکنون در کل کشور و دانشگاه های علوم پزشکی این توانایی را داریم که این نرم افزار را اجرایی کنیم که قابلیت های زیادی هم دارد.
او افزود ؛این نرم افزار می تواند بسیاری از مشکلات مالی و بودجه ای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را حل و فصل کند.
وی همچنین تاکید کرد ؛اما در مورد اتمام بازنگری آیین نامه مالی-معاملاتی دانشگاه ها نیز بحث و بررسی و تبادل نظر هایی صورت گرفت.
دکتر قنبری گفت؛برخی مصوبات و تبصره های این آیین نامه دچار موارد و چالش هایی بود و تضادهایی داشت که در این کارگروه و با کمک مدیران مالی دانشگاه های حاضر در جلسه،تصمیماتی به تصویب و پس از نهایی شدن به هیات امنا ابلاغ خواهد شد.
مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به اینکه اصلاح و بازنگری این آیین نامه و دستورالعمل ها به خصوص مالی و معاملاتی در دستور کار قرار گرفته بود،گفت؛از این رو کمیته ای منتخب از مدیران مالی باتجربه و کارشناسان صاحب نظر در این زمینه تشکیل شد.
محسن جیریایی گفت؛این موضوع در صورت تصویب هیات امنا و وزارتخانه،می تواند گامی در جهت بهبود فرایندها و شفافیت در نحوه انجام فعالیت ها و پاسخگویی ها باشد چرا که نقشه مالی دانشگاه ها،براین اساس تعریف شده است.
گفتنی است در این کارگروه ۲روزه ،مدیران مالی منتخب وزارت بهداشت از دانشگاه های ایران، مازندران، همدان، بجنورد و مشهد و نیز معاونین مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت حضور داشتند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: آئین نامه مالی و معاملاتی هیات امنا


( ۲ )

نظر شما :