متولدین ۸۵ و قبل از آن هم می توانند واکسن بزنند

۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۰۴۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۷
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک از بازگشایی سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۵ سال خبر داد.
متولدین ۸۵ و قبل از آن هم می توانند واکسن بزنند

به گزارش وب دا مرکزی، سید شهریار حسینی گفت: تا هفته گذشته تنها دانش آموزان متولد مهر ۸۲ تا شهریور ۸۳ مجاز به دریافت واکسن بودند اما با توجه به نامه ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت کلیه دانش آموزان متولد ۸۵ و ماقبل آن می بایست در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از تعیین زمان و مکان واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت نمایند.

وی افزود: به غیر از مراکز روستایی و شهرستان ها، در کلانشهر اراک ۶ مرکز واکسیناسیون ثابت و ۱ مرکز واکسیناسیون خودرویی دانشکده فنی حرفه ای امیرکبیر در شهرک معلم وجود دارد .

وی تاکید کرد: کلیه مراکز صبح ها فعال و برخی نظیر مرکز شهید ساکی تا ساعت 20، مصلی بیت المقدس تا ساعت 22 و مرکز واکسیناسیون خودرویی از ساعت 15 تا 20 آماده تزریق واکسن به همشهریان عزیز هستند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: در سالن واکسیناسیون  دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه  ۶ تیم واکسیناسیون و پزشک آماده ارائه خدمت به همشهریان است و روزانه ظرفیت تزریق ۱۰۰۰ دُز واکسن را دارد و لازم است که اطلاع رسانی های لازم از این مرکز صورت بگیرد تا واجدین شرایط تزریق واکسن از آدرس و محل این پایگاه آگاه و برای دریافت واکسن خود به این مرکز نیز مراجعه نمایند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک همچنین گفت: در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون ۶۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است که حدود ۶۵ درصد جمعیت گروه هدف بالای ۱۸ سال نوبت اول و ۳۴ درصد آن ها هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند اما هدف نهایی رساندن هر چه سریعتر این آمار به ۹۰_۸۵ درصد است.

وی افزود: با توجه به محدودیت میزان واکسن فایزر که قرار است وارد شود، این واکسن تنها به زنان باردار تزریق خواهد شد، لذا از همشهریان خواهشمندیم که کسانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند در اسرع وقت به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت نمایند.

وی در پایان یادآور شد: بهترین واکسن ها در دسترس ترین آن ها است و از مردم می خواهیم که به شایعاتی که توسط افراد کلاهبردار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در خصوص اثرات واکسن ها منتشر میشود توجه نکنند چرا که واکسن هایی که در ایران تزریق می شوند دارای تاییدیه who و وزارت بهداشت هستند.

گفتنی است آدرس مراکز واکسیناسیون تجمیعی در شهر اراک به شرح زیر است :

1- سالن شهید ساکی، ساختمان شماره دو دانشگاه علوم پزشکی اراک واقع در خیابان دانشگاه (ساختمان الغدیر)

2- سالن یادگار امام (ره) واقع در کوی رضوی (شهرک گردو)

3- سالن مدیریت بحران واقع در خیابان قائم مقام (جنب استخر شهرداری)

4- مصلای بیت‌المقدس اراک

5- مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام حسینیه ثارالله

6- سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه داخل محوطه دانشگاه قنات

همچنین یک مرکز واکسیناسیون خودرویی نیز به آدرس شهرک معلم، بلوار شهدای دولت واقع در دانشگاه فنی و حرفه ای امیرکبیر به کسانیکه علاقه مند به تزریق واکسن در داخل خودرو هستند و یا امکان مراجعه به سایر مراکز را ندارند، ارائه خدمت می کند.


نظر شما :