کسب رتبه نخست حوزه آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۶۸۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۶۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مقام در بین دانشگاه های تیپ دو کشور و با کسب امتیاز نهایی ۲۴۰ کسب شد.
کسب رتبه نخست حوزه آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: در ارزیابی بحث پیشرفت برنامه عملیاتی در حوزه آرایشی - بهداشتی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 2 کشور، دانشگاه علوم پزشکی اراک توانست با اخذ امتیاز 240 بالاتر از استان هایی چون گیلان و گلستان قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین به دانشگاه های علوم پزشکی اراک و گیلان به عنوان تنها دانشگاه های تیپ 2 این اختیارد داده شد که از کارخانجات داروسازی ارزیابی و نظارت کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری مجامع سلامت در شهرستان های استان با  نهادینه کردن و آگاه سازی از مضرات خوددرمانی و  همچنین تقویت خودمراقبتی و نیز پرهیز از خرید از کالای غیرسلامت محور از طریق منابع نامعتبر و فضای مجازی در سال گذشته از جمله مهترین اقدامی بود که در حوزه غذا و دارو و با تلاش همکاران صورت گرفت.

وی یادآور شد: افزایش سهمیه دارویی استان با توجه به کمبود  داروها در حوزه شیمی درمانی، پیوندی و ام اسی و غیره و همچنین سر ریز بیماران سایر استان ها به استان مرکزی بعد از رایزنی حدود 4 سال، از دیگر خبرهای خوب این روزهای معاونت غذا و دارو است.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با دکتر دارایی رییس سازمان غذا و دارو کشور، مقرر شد سهمیه استان از 1/5 به 1/7 به صورت ثابت افزایش یابد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: همچنین سعی شده در این زمینه با افزایش داروخانه های خصوصی و جذب بیشتر داروهای مورد نیاز و کمیاب، از خروج سهمیه دارو از استان جلوگیری کرده تا مشکلی پیش نیاید.


( ۴ )

نظر شما :