کسب رتبه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارزیابی مدیریت خطر حوادث

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۷۵۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۰۵
نتایج ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه مدیریت خطر حوادث در سال گذشته، اعلام شد که نام دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بین نیز به چشم می خورد.
کسب رتبه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارزیابی مدیریت خطر حوادث

به گزارش وب دا مرکزی، در این بررسی که توسط سازمان اورژانس کشور اعلام شده، ۱۰ دانشگاه در سطح کشور عملکرد مناسبی داشته اند.

ابزار ملی ارزیابی آمادگی مراکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث و بلایا در ۶ ابعاد شامل توسعه ساختارهای مدیریتی، رهبری، اطلاعات و ارتباطات، هماهنگی و مشارکت، افزایش ظرفیت، ایمنی و امنیت، آموزش و تمرین، تدوین و در سال گذشته ملاک ارزیابی اقدامات دانشگاه ها در این زمینه قرار گرفت.

۱۰ دانشگاه، موفق به کسب بیش از ۶۹ درصد امتیازات شدند که در قطب ۶، نام دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در کنار دانشگاه های زنجان و قزوین به چشم می خورد.

بررسی این نتایج حاکی از آن است که علیرغم اقدامات صورت گرفته و پیشرفت های بدست آمده، اصلاح، تقویت و توسعه برخی برنامه های کلیدی از قبیل ارزیابی خطر و تدوین برنامه های مدیریت خطر در ۴ فاز مدیریت بحران، توسعه آموزش های تخصصی مدیریت بحران و برگزاری هدفمند تمرین ها، بهبود کیفیت، بهبود فرایند اطلاع رسانی خطر، تامین زیرساخت ها و تسهیلات لازم، توجه به مباحث ایمنی و امنیت با تمرکز بر ایمنی ارایه دهندگان خدمت، ایمنی صحنه و ایمنی و امنیت زیرساخت ها و تجهیزات نیز باید مد نظر قرار بگیرد.


( ۶ )

نظر شما :