اولین جلسه شورای بین الملل دانشگاه تشکیل شد/ عزم راسخی برای بین المللی سازی دانشگاه وجود دارد

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۱۶۰۳ اخبار اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۸۴۳
اولین جلسه شورای  بین الملل دانشگاه تشکیل شد/ عزم راسخی برای بین المللی سازی دانشگاه وجود دارد

اولین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک به ریاست دکتر سید محمد جمالیان، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی اراک و دبیری دکتر سعید چنگیزی آشتیانی تشکیل شد.

دکتر جمالیان در این جلسه با تشکر از زحمات دکتر بهرام جلائی مدیر دفتر روابط بین الملل در یکسال گذشته، فعالیت های دفتر روابط بین الملل را بسیار چشم گیر و چندین برابر سنوات گذشته بیان فرمودند و روزهای روشنی را در ادامه فعالیت های این دفتر برای ماموریت خطیر بین المللی سازی تمامی قسمت های دانشگاه بیان نمودند.

ایشان در حوزه آموزش خواستار تعامل و فعال سازی ظرفیت های علمی اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه در عرصه بین المللی شده و فرمودند شایسته است روسای محترم دانشکده ها برنامه ویژه ای برای این هدف داشته باشند.

دکتر جمالیان فرمودند برای بین المللی شدن بایستی فعل خواستن و سپس اقدام را نهادینه کرد اما قبل از آن بایستی نگرش همه ارکان و افراد را برای حرکت برای برقراری ارتباطات بین المللی و کسب جایگاه مناسب را فعال  نمود.

در ادامه جلسه دکتر آشتیانی توضیحاتی در مورد جهت گیری ها و پتانسیل های حوزه روابط بین الملل از ابتدا تاکنون و نگاه به آینده در این حوزه صحبت نمودند.

سپس دکتر بهرام جلائی ضمن محکوم نمودن توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام و رد این عمل در مجامع علمی و فرهنگی بین الملل به شرح اقدامات دفتر روابط بین الملل مانند بروزرسانی و باز طراحی پورتال انگلیسی دانشگاه، راه اندازی قسمت درخواست پذیرش، مرکز اطلاع رسانی کوید19 و طراحی برشورها و کتابچه معرفی دانشکده ها و طراحی سربرگ انگلیسی دانشگاه و دفتر روابط بین الملل و فعال سازی پورتال Education IRAN و برقراری ارتباط آن با پورتال دانشگاه را بطور مبسوط تشریح نمودند. سپس اعضا به بحث و بررسی اساسنامه شورا پرداخته و موارد لازم را مصوب نمودند.

کلید واژه ها: شورای روابط بین الملل دفتر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک بین المللی سازی دانشگاه


( ۱ )