هفته سلامت مردان

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۲ کد : ۱۸۰۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۹
هفته سلامت مردان

هفته ملی سلامت مردان ایران  از سال 84  در اسفند ماه برگزار می شود. برخی دیگر از کشورها نیز، روز یا هفته ملی برای سلامت مردان برگزار می کنند. هفته بین المللی سلامت مردان به دنبال تجمع 6 سازمان و موسسه علمی عضو شبکه سلامت مردان در دومین کنگره سلامت مردان در وین در سال 2002  مورد توافق قرار گرفته و از همان سال  هفته بین المللی سلامت مردان از 14 تا 20 ژوئن(24 تا 31 خرداد) به صورت  کمپینهای آگاهی رسانی در زمینه اولویتهای سلامت مردان برگزار می شود.
در دو  سال اخیر با توجه به شدت ابتلا، مرگ ومیر و مشکلات سلامت مردان در پاندمی کووید 19، این موضوع در صدر مسایل مطرح شده در هفته فوق قرار گرفته است. نظر به اینکه سلامت روان افراد جامعه در دوره پاندمی کرونا و قرنطینه های ناشی از آن تحت تاثیر قرار گرفته، شعار هفته بین المللی سلامت مردان در سال 2021، Men, Mental health and Covid-19 با تاکید بر سلامت روانی مردان جوان، مردان شاغل و مردان بیکار شده به علت کووید در نظر گرفته شده است. 

با عنایت به موارد پیشگفت، ،  مناسبت فوق نیز فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت روانی در خانواده و جامعه و راههای مقابله با تبعات روانی کووید 19 می باشد. 

فایل آموزشی :/file/download/news/1624072318-.pdf

کلید واژه ها: هفته سلامت مردان شبکه بهداشت ودرمان تفرش


( ۴ )