تجهیز بزرگ ترین پروژه سلامت استان مرکزی

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۴۰۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۴۲
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک از خرید ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک خبر داد.
تجهیز بزرگ ترین پروژه سلامت استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعیدرضا سلطانی گفت: این تجهیزات شامل آسانسور، چیلرهای برج خنک کننده، کنسول گاز طبی، تجهیزات آشپزخانه، پمپ خنک کننده و کف پوش می باشد.
وی افزود: روند کُند ساخت و ساز در این مجموعه باعث شد بر اساس دستور وزارت بهداشت، پیگیری ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته و در مقطعی از زمان قطع همکاری با پیمانکار مطرح شد و با مهلت ۲ ماهه به پیمانکار، فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح اتفاق افتاد.
وی تاکید کرد: اکنون در حال تحویل کارگاه ساخت و ساز بیمارستان هستیم و قطع همکاری با پیمانکار و انتخاب پیمانکار واجد شرایط در دستور کار است تا روند کار با سرعت بیشتری ادامه یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان در حال ساخت حضرت ولی‌ عصر (عج) اراک نیاز بوده و این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: بحران کرونا گرچه باعث کندی در بسیاری از امور شد، اما همواره در تلاش برای بزرگترین پروژه سلامتی استان بوده و هستیم.
دکتر سلطانی گفت: ساخت بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک سال ۸۷ آغاز شد و اکنون با گذشت بیش از ۱۰ سال تکمیل این طرح بزرگ ملی مطالبه جدی مردم و مسئولان است.
وی یادآور شد: ساخت بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه با ظرفیت مطلوب درمان برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی غرب کشور سال ۸۷ آغاز شده است.
وی در پایان ضمن اشاره به این که ۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند، تاکید کرد: ۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.


( ۴ )

نظر شما :