نگاه ملی و استانی بر پروژه بیمارستان ولی عصر

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۶۷۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دید ملی و استانی بر پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بسیار مناسب بوده، چرا که این یک پروژه حساس و مطالبه به حق مردم استان مرکزی است.
نگاه ملی و استانی بر پروژه بیمارستان ولی عصر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در نشستی با دکتر کریمی، نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه و جمعی از مسولین دانشگاه و با حضور پیمانکار پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) که به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه و هم اندیشی در راستای رفع موانع موجود به منظور افتتاح فاز اول بیمارستان در کمترین زمان ممکن برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه حضرت ولی عصر(عج)، ۱۲ سال معلق مانده بود و در دولت های متفاوت به اتمام رسیدن این پروژه ناقص ماند، قرارداد جدیدی با پیمانکار جدید بسته شده که کل پروژه ۱۵ ماهه تمام شود، اما تمرکز در حال حاضر بر روی یک بال است که نهایتاً تا آخر شهریور ماه اورژانس، اتاق عمل و حداقل ۲۰۰ تخت درمانی این پروژه وارد چرخه درمانی شود.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: دکتر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان بسیار پیگیر این پروژه هستند با توجه به اینکه در زمان شهردار بودن ایشان پروژه های عمرانی بسیاری به ثمر نشستند و مردم چشم امیدشان به دکتر کریمی است، از طرفی استاندار و شورای شهر و بقیه نهادها نیز با جدیت این پروژه را دنبال می کنند، همچنین در سفر آخر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، قول های مساعدی برای تامین هزینه های مالی این پروژه داده شده است.
وی افزود: ۲۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه با پیمانکار قرارداد بسته شده است، متاسفانه اعتباری که امسال در نظر گرفته شده بسیار پایین است، اما امیدواریم که از سوی وزارتخانه شارژ های مالی خوبی به این پروژه تعلق بگیرد چرا که همیشه وزارتخانه حامی دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نباید کوچکترین چشم پوشی به این پروژه شود، زمان زیادی را از دست داده ایم و باید هرچه زودتر جوابگوی نیاز مردم باشیم.
وی افزود: خدا را شاکریم که پیمانکار جدید بسیار قوی بوده و به جدیت مشغول فعالیت است، امیدواریم که هیچ گره ای برای ادامه فعالیت نباشد و در تابستان نیز شبانه‌روز برای این پروژه تلاش شود، خواهشمندیم که حداقل ۳ ماه مجدد خیابان پیروزی به منظور تقویت این پروژه در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا تجهیز کارگاه سرعت بیشتری بگیرد.
دکتر جمالیان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان نیازهای زیرساختی از قبیل لوازم چهارگانه و تاسیسات توسط دانشگاه خریداری شده و این قابلیت وجود دارد که با توجه به برنامه عملیاتی هر چه زودتر موتورخانه و تاسیسات راه اندازی شود.
وی در ادامه بیان کرد: چند برنامه زمانبندی شده و حساس وجود دارد و امسال حساسیت ما برای این پروژه بسیار بیشتر بوده و هر تعویقی مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.


نظر شما :