پیگیری مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان توسط دکتر علی اکبر کریمی

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۸۹۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۰۱
دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمترین مشکلات و کمبودهای این حوزه را مطرح و خواستار رفع آنان شد.
پیگیری مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان توسط دکتر علی اکبر کریمی

دکتر علی اکبر کریمی خطاب به دکتر تقوی نژاد گفت: با توجه به حساسیت موج پنجم بیماری کرونا در کشور و این نکته که استان مرکزی یکی از استان های محروم در حوزه سلامت از لحاظ زیرساخت های لازم است و کمبودهای زیادی به خصوص در شهرستان های خنداب و کمیجان به چشم می خورد، نیاز است نگاه ویژه ای به این استان در این موج شود.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار برای پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان، تامین داروی رمدسیویر و فاویپیراویر با توجه به نیاز مبرم در اراک و استان، اختصاص بودجه لازم برای تعمیر و به روزرسانی ژنراتورهای مراکز درمانی و تخصیص بودجه مناسب برای اتمام پروژه آموزشی درمانی پردیس پیامبر اعظم(ص) از مهمترین و اولویت دارترین چالش های پیش رو است که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار داریم اقدامات موثری را انجام دهد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه با لزوم توجه و ایجاد انگیزه مضاعف در پرسنل درمانی و از طرفی کاهش درآمدهای اختصاصی مراکز درمانی استان مرکزی، پیشنهاد داده شد، کارانه سه ماه پرسنل و پزشکان که مبلغی حدود 400 میلیارد ریال است، تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود داروهای کرونایی نظیر رمدسیور و فاویپیراویر در مراکز درمانی در سطح استان و ادامه دار بودن این موج و اتصال آن به موج چهارم، مردم استان مرکزی نیاز مبرمی به این داروها برای ادامه حیات دارند که از وزارت بهداشت می خواهیم با تخصیص مبلغ پیشنهادی 100 میلیارد ریال برای خرید این داروها موافقت کرده و این مشکل را نیز در استان و اراک رفع کند.

دکتر کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به قطعی برق در استان و افزایش مصرف برق مراکز درمانی به علت اضافه شدن دستگاه های اکسیژن ساز و مستعمل بودن ژنراتورهای موجود در استان و با توجه به ضرورت انجام این مهم، از وزارت بهداشت و شخص معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت می خواهیم با تخصیص مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبار جهت تعمیر و به روزرسانی این ژنراتورها موافقت کرده و این چالش را نیز برطرف نمایند.

دکتر کریمی در پایان ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی و درمانی در سطح کشور محسوب می شود که طی سال های گذشته با کمبودهای فضای آموزشی مواجه است، گفت: برای جبران این میزان فضای آموزشی، این مجموعه اقدام به ساخت پردیس پیامبر اعظم(ص) نموده که این پروژه تاکنون با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصدی در حال تکمیل است و برای تکمیل نهایی و بهره برداری از آن نیازمند تزریق اعتباری حدود 200 میلیارد ریالی است.

گفتنی است در این دیدار دکتر سعید رضا سلطانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز حضور داشت و مباحث و مشکلات مطرح و دستور پرداخت مبالغ فوق توسط دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.


( ۱ )

نظر شما :