چکش‌کاری مسائل بهداشت و درمان روی میز شورای شهر

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵ کد : ۲۴۲۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به همراه معاونین توسعه و بهداشت دانشگاه و رییس مرکز بهداشت اراک با حضور در صحن شورای اسلامی شهر و دیدار با اعضای این شورا از مهمترین موانع و مسائل پیش روی حوزه سلامت گفتند.
چکش‌کاری مسائل بهداشت و درمان روی میز شورای شهر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به کمبود اعتبار در زمینه بهداشت و درمان و کمک زیاد خیرین در این خصوص، شورای شهر و همچنین شهرداری ها می توانند، نقش حمایتی و تاثیرگذاری داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از خیرین حوزه سلامت پس از وقف یا تصمیم گیری برای کمک به نیازمندان، با دست اندازها و موانع قانونی و دست و پا گیری که مواجه می شوند، منصرف شده و پا پس می کشند.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی می تواند با تصویب مصوبه و شهرداری با سهولت در اجرای آن، کمک زیادی به حوزه بهداشت و درمان کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: پرداخت عوارض شهرداری، خیرین حوزه سلامت را که تعداد کمی هم ندارند، بعضا ناامید کرده و باعث مغفول ماندن مردم از فضاهای مناسب تر بهداشتی و درمانی می شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: بارها و بارها از مردم به خاطر عدم مراجعه و دیر مراجعه کردن مردم به نزدیک ترین  پایگاه های سلامت محل زندگی خود  گلایه کردیم و از عوارض آن هشدار داده این که ممکن است عواقب بدی را در صورت نادیده گرفتن این امر مهم، در پی داشته باشد که با پاسخ منطقی مردم که فضای مناسبی ندارد مواجه می شویم که شهرداری و شورای اسلامی شهر می تواند در این زمینه، نقش مشارکت و حمایت خود از حوزه سلامت را ایفا کند.

وی همچنین به برداشتن موانع پیش روی اتمام پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اشاره کرد و گفت: پمپ بنزین روبروی این مرکز درمانی یکی از مشکلاتی است که در جلسات مختلف مطرح و مورد تایید مسولان استانی و شهرستانی قرار گرفته و نیاز است، شهرداری نیز همت ویژه ای در جابجایی این پمپ بنزین داشته و از الان برنامه ریزی کند.

دکتر جمالیان گفت: از نظر پدافند غیرعامل وجود پمپ بنزین روبروی اصلی ترین بیمارستان مرکز استان، نوعی تهدید به شمار می آید که می توان با جابجایی آن ضمن مدیریت ترافیک ایجاد شده فعلی، فکری هم برای ساخت پد هلی کوپتر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز، به نقش تاثیرگذار رسانه ها اشاره کرد و گفت: این جلسه، جلسه تاریخی برای شورا و دانشگاه و حاضرین و تصمیم گیران است چراکه می تواند با تصمیمات این جلسه، اتفاقات مهمی در حوزه سلامت روی دهد.

عبدالصمد صمدی بیان کرد: مصدومین که با هلی کوپتر از دورترین نقاط استان ظرف مدت ۱۷ دقیقه به بیمارستان امیرالمومنین اراک منتقل می شوند و این در حالی است که با توجه به ترافیک و موفقیت بیمارستان ولیعصر این مدت حدود ۴۵ دقیقه است.

وی از اعضای شورای شهر خواست تا در تصمیم گیری های خود، دسترسی آسان تر بیمارستان ها به اتوبان ها و سهولت در رسیدن به مراکز درمانی در طراحی مبلمان شهری مدنظر داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم از مشارکت شورا و شهرداری برای کنترل و مدیریت کرونا  تشکر کرد و گفت: با شروع واکسیناسیون مسلما اگر همکاری و حمایت دیگر دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری و شورای شهر نبود، جایگاه و آمار مناسب امروز بدست نمی آمد.

او افزود: متاسفانه استان مرکزی به دلیل وجود سالمندان زیاد، جزو استان های پیر کشور است که همین امر، نیاز به مراکز درمانی در آینده و نقش شهرداری و شورای شهر  را بیش از پیش گوش زد می کند.

وی در پایان  تاکید کرد: با ساخت  و تکمیل بیمارستان جدید ولیعصر و افزایش تخت های این مرکز درمانی از ۱۰۰ به بیش از ۵۰۰ تخت، نیاز به پارکینگ برای پرسنل و عیادت کنندگان و همراهان بیماران نیز یکی از چالش های احتمالی است که شهرداری و شورای شهر می توانند از الان برنامه ریزی کرده و این چالش را مرتفع سازند.


( ۲ )

نظر شما :