رفع دغدغه همراهان بیماران با ساخت همراه سرا

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۶ کد : ۲۴۳۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۸۳
کلنگ اولین همراه سرا بیمارستان های دولتی استان در بیمارستان امیرالمومنین اراک به زمین زده شد.
رفع دغدغه همراهان بیماران با ساخت همراه سرا

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همواره یکی از مشکلات همراهان بیماران به غیر از دلهره و دلواپسی به خاطر حال بیماران خود، مشکل جا و مکان برای اسکان در مجاورت بیمار خود بوده و است.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: امروز به همت خیرین نیک اندیش اراک، عملیات ساخت این همراه سرا، 32 واحدی آغاز شد و امیدواریم با تکمیل این ساختمان، همراهان بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی، دغدغه ای جزء بهتر شدن حال بیمارانشان نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه روبروی بیمارستان های امیرالمومنین و ولیعصر اراک شاهد ماشین خوابی و یا چادر خوابی همراهان بیماران بودیم که اکثرا از روستاها و سایر شهرستان های استان و یا حتی استان های دیگر مراجعه کرده که نبود مکانی برای استراحت درخور شان این عزیزان، مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کرد.

وی تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند "بیماران رنج و دغدغه ای جز رنج بیماری را نباید تحمل نکنند" این اقدام صورت گرفته و امیدواریم با ساخت این پروژه گامی کوچک در این راستا برداشته شود.

دکتر جمالیان در پایان گفت: این پروژه 1400 متر زیر بنا دارد و کارشناسان دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدت زمان اتمام پروژه را حدود یک سال و نیم تخمین زده اند که امیدواریم طبق زمان بندی و با همکاری خیرین حوزه سلامت طبق زمانبندی تعیین شده به اتمام برسد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک هم گفت: این پروژه در 3 طبقه ساخته خواهد شد که با توجه به سانتر داخلی  بودن این مرکز و مراجعه بیماران مزمن و انجام اعمال جراحی متعدد، میانگین مدت استقرار بیماران حدود دو هفته است.

دکتر علی صدوق عباسیان بیان کرد: چون فاصله بیمارستان امیرالمومنین از مرکز شهر نسبتا دور است، همراهان بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان  امکان استفاده از مراکز و اقامتگاه های درون شهر را نداشتند که با افتتاح این ساختمان و همراه سرا، این مشکل برطرف خواهد شد.


( ۵ )

نظر شما :