سازمان های نظارتی همواره بر عملکرد مالی دانشگاه نظارت دارند

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۲۴۵۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۹
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دو منبع درآمدهای اختصاصی و سازمان برنامه و بودجه تامین منابع مالی می شوند.
سازمان های نظارتی همواره بر عملکرد مالی دانشگاه نظارت دارند

به گزارش وب دا مرکزی، عبدالصمد صمدی بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور از دو منبع درآمدهای اختصاصی و بودجه اختصاص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار می شوند که روی همه فعالیت های اقتصادی آنها نظارت می شود و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: نحوه عملکرد و شرح هزینه کردهای مختلف در حوزه درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی که وضعیت معلوم و مشخصی دارد، همواره توسط سازمان های نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته و می گیرد.

وی تاکید کرد: منبع دیگر تامین اعتبار مالی در دانشگاه، سازمان برنامه و بودجه است که برحسب شاخص هایی است که بین طرفین وجود دارد.

صمدی در ادامه خاطرنشان کرد: بودجه ها و شرح  عملکرد مالی و هزینه کردهای دانشگاه علوم پزشکی کاملا شفاف است و این نکته که دانشگاه علوم پزشکی اراک برای اخذ بودجه عمومی بیشتر، بیماران بیشتری را نیز بستری کند، اشتباه است و ضمن رد آن، قویا آن را تکذیب می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شفافیت بودجه در هر حوزه ای گام بلندی برای مبارزه با فساد است و مطمئنا در حوزه سلامت نیز باعث رشد، توسعه و ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی می شود.

صمدی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از نهادها و ادارت پاسخگو به مراکز نظارتی و حتی مردم است، تاکید کرد: بودجه بیمارستان ها و مراکز درمانی از ستاد و دانشگاه علوم پزشکی کاملا مجزا است و آن هم زیر ذره بین حسابرسی قرار دارد.


( ۵ )

نظر شما :