اولین کمیسیون حمایت از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۶ کد : ۳۸۶۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
اولین جلسه کمیسیون حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در سال جاری با حضور دکتر امانی رئیس دانشگاه، معاونین توسعه، آموزش، فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات و فناوری، نماینده ای از سوی دانشجویان استعداد درخشان و سایر مسئولین مربوطه با محوریت بررسی چالش ها و موقعیت های این حوزه و با هدف تسهیل امور مربوط به استعداد درخشان برگزار شد.
اولین کمیسیون حمایت از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در این جلسه ضمن اشاره به اینکه نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان مهمترین سرمایه برای کشور و دانشگاه هستند، گفت: لازم است برنامه ریزی صحیح در خصوص استفاده از دانشجویان توانمند و با استعداد و به کارگیری دانشجویان استعداد درخشان در زمینه ارتقا آموزش علوم پزشکی و پیشبرد اهداف عالی دانشگاه صورت بگیرد و‌ خواستار حمایت در راستای رفع چالش های این حوزه شد.
در این نشست دکتر برزرودی پور مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، گزارشی از فعالیت های دفتر استعداد درخشان اعم از تشکیل کمیته علمی، کمیته آموزشی، پژوهشی و روابط بین الملل، برگزاری المپیادهای دانشجویی در حیطه های علوم پایه، استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت و آموزش پزشکی و همچنین شرایط عضویت در این حوزه را ارائه کرد.
در پایان تمامی حاضرین، نقطه نظرات خود را در خصوص دستیابی به بهترین راه برای شکوفایی استعدادها، بهره مندی از حضور این افراد در دانشگاه و همچنین رفع مسائل و مشکلات این حوزه بیان کردند.
لازم به ذکر است، دفتر استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و از واحدهای تابعه معاونت آموزش است که وظیفه پیشبرد امور مربوط به دانشجویان دارای عضویت استعدادهای درخشان را بر عهده دارد؛ در حال حاضر دفتر استعداد درخشان ۷۷ دانشجو دارد که ۲۵ نفر در رشته پزشکی، ۴ نفر در رشته دندان پزشکی و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.


نظر شما :