قدردان حمایتهای اصناف و کسبه استان مرکزی در راستای مهار کرونا ویروس و ارتقاء سطح سلامت هستیم

۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۰۰۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از اصناف مختلف استان مرکزی به خاطر اجرای کامل و دقیق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و تصمیمات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، تشکر ویژه می کنیم.
قدردان حمایتهای اصناف و کسبه استان مرکزی در راستای مهار کرونا ویروس و ارتقاء سطح سلامت هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست هم با رئیس و اعضاء هیئت مدیره اتاق اصناف استان مرکزی افزود: رسیدن به وضعیت نسبی خوب و تحت کنترل درآمدن این ویروس در استان، میسر نمی شد مگر با همکاری و همدلی مردم و البته صنوف مختلف که ضرر و زیان های مالی شدیدی را متحمل و در واقع منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح دادند.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین نهادهاى مدنى در هر کشورى اصناف هستند، این نهادها توسط خود مردم اداره مى شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالاها نقش بسیار موثرى دارند، از این رو اول تیرماه روز اصناف نامگذارى شده و هر ساله در این روز مجامع امور صنفى سراسر کشور، مسوولان اتحادیه ها و مدیران وزارت بازرگانى و … گرد هم مى آیند تا در خصوص مشکلات اصناف به تبادل نظر بپردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، اصناف می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند و با رعایت موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی ضمن رونق اقتصادی، از ابتلای هموطنان نیز جلوگیری کنند.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: نه دانشگاه علوم پزشکی و نه مسئولین استانی، راضی به بازگشت به محدودیت های گذشته نیستند، ولی در صورت تداوم وضعیت فعلی و ادامه روند عدم رعایت مردم، ناچار به انتخاب این گزینه بوده و مسلما اصناف دچار مشکل خواهند شد که امیدواریم این اتفاق روی ندهد.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به همه ی کارکنان و پرسنل مراکز درمانی خسته نباشید عرض کرده و دستشان را به گرمی می فشاریم.

جمشید زند افزود: امیدواریم در روزهای آینده هم با مدیریت خوب و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت همچون روزهای نخست شیوع این بیماری، بتوانیم با همدلی و وحدت از این بحران عبور کنیم و به روزهای خوش برگردیم.

وی اظهار داشت: صنوف مختلف در این راه، همراه و هم قدم دانشگاه علوم پزشکی است و این کمک را جزء وظایف اجتماعی خود و واجب می داند.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی در ادامه به تولید و توزیع مواد بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی اشاره کرد و بیان کرد: اصناف و کسبه در حمایت از مدافعان سلامت از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و تا انتها در کنار این فرشتگان زمینی خواهند ایستاد.

وی در پایان به تعطیلی صنوف و بازار در ماه های اخیر با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین قرارگاه پدافند زیستی استان اشاره و با توجه به متضرر شدن کسبه از این تعطیلی، این اقدام را نوعی جهاد در راه حفظ سلامت مردم دانست و تاکید کرد: کسبه ی استان مرکزی بارها و بارها نشان دادند، منافع ملی و جمعی را به منافع فردی ترجیح داده و هر زمان که نیاز باشد این وحدت و مهربانی را به رخ کشور خواهند کشید.


نظر شما :