تکمیل زیرساخت های اورژانس هوای در شهرستان های استان کیفیت این خدمت را نیز بالا می برد

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۰۱۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۹
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو باروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق مصوبه استانی و دستور استاندار محترم، پد اورژانس هوایی در تمامی شهرستان های استان باید جانمایی و ساخت آن تا چند ماه آینده تکمیل شود.
تکمیل زیرساخت های اورژانس هوای در شهرستان های استان کیفیت این خدمت را نیز بالا می برد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: در حال حاضر تنها شهرستان تفرش موفق به تکمیل پد مورد نظر شده و در شهرستان های دیگر این مهم رخ نداده و هلی کوپتر امدادی برای فرود و تحویل بیمار به آمبولانس زمینی دچار مشکل می شود.
او اظهار داشت: در حال حاضر و در این شهرستان ها، با رایزنی های فراوان و وقت گیر، هلیکوپتر امداد در زمین های چمن ۱۰۰ متری یا محیط های بزرگی که هیچ ساختمانی در اطراف مانع نشست و برخواست هلی کوپتر نشود،صورت می گیرد.
دکتر بهرامی ضمن تشکر از فرودگاه اراک و ارتش جمهوری اسلامی به خصوص هوانیروز، به دلیل در اختیار قرار دادن هلی کوپتر و تغییر آن از ماهیت نظامی به امدادی، گفت: با افتتاح پایگاه اورژانس هوایی و تحویل یک فروند "مدی کوپتر"(هلی کوپتر امدادی و پزشکی) ضمن کاهش زمان رسیدگی به سوانح، کیفیت خدمات ارائه شده توسط اورژانس نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساعات ارائه خدمت اورژانس هوایی، از طلوع تا غروب آفتاب است و همکاران ما به طور میانگین ۸ ماموریت در ماه را انجام می دهند که طبیعتا این میزان ماموریت در فصول سرد سال و به خاطر شرایط آب و هوای، کمتر می شود.
دکتر بهرامی تاکید کرد: اورژانس هوایی استان از شهریور سال ۹۷ شروع به کار کرده و طی این مدت توانسته خدمات خوبی به هم استانی ها ارائه و با انتقال مصدمان و بیماران  نقش زیادی در اهدا زندگی و حفظ جان آنان داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: همکاران اورژانس با قدرت در کنار مردم عزیز هستند و حتی شایع شدن این ویروس و بیماری نمی تواند ذره ای از عشق آنان به این کار و ارائه خدمات آنان، خللی ایجاد کند.


( ۲ )

نظر شما :