کرونا و توفیق اجباری

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۰۱۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۱۶
رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شیوع کرونا، تمام دانشگاه ها و واحدهای آموزشی در کشور به خصوص دانشگاه های زیرمجموعه علوم پزشکی را ملزم به استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور کرد.
کرونا و توفیق اجباری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر راد افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا، آموزش به دانشجویان را به گروه امکان آموزش مجازی و حضوری تقسیم کرده و دست به کار شدیم.
وی اظهار داشت: برخی از کارآموزی ها نظیر داخلی، جراحی عمومی، جراحی زنان، اطفال و قلب امکان برگزاری دوره های کارورزی از راه دور نبود و دانشجویان می بایست حتما در محل، آموزش های مورد نظر را فرابگیرند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اختیاراتی که وزرارتخانه به دانشگاه ها داده بود، این کلاس ها را در مدت زمان ۲۰ روز برگزار کردیم.
رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: پیشبرد برنامه های دانشکده علوم پزشکی، مقطع علوم پایه، دوره های فیزیوپاتولوژی کارآموزان، کارورزان و دستیاران و همچنین کیفیت آموزش ها به خصوص در فضای مجازی از مهمترین دغدغه های ستاد بود.
دکتر راد تاکید کرد: با توجه به اتفاق غیرمترقبه و آماده نبودن واحدهای آموزشی، کل کشور به یکباره و ناگزیر به استفاده از این فضا شد که مسلما با گذشت زمان و با رفع نواقص روزهای نخست، به کیفیت قابل قبولی دست پیدا خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه در روزهای شیوع ویروس کرونا با مشکل کمبود نیرو مواجه شدیم گفت: علاوه بر سامانه سلامت، برای کاهش بار مراجعه به مراکز و با استفاده از کارورزان دوره های پزشکی اجتماعی سامانه ارتباط تلفنی را در دو شیفت ۸ صبح تا ۸ شب را راه اندازی کردیم که تا حد زیادی نیاز مردم پاسخ داده شود.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اقدامات کلی این دانشکده در دوران کرونا به دو قسمت کلی تقسیم می شود، اول اینکه برگزاری و پیگیری کلاس ها به خصوص به صورت مجازی که با توجه به مقدار و حجم مطالب بارگزرای شده در سامانه نوید، این دانشکده تا تاریخ پانزدهم فروردین سال جاری رتبه چهارم را در کشور کسب کرد .
وی گفت: دومین اقدام دانشکده، گندزادیی و ضدعفونی  مکرر ساختمان ها و وسایل مورد استفاده و تهیه وسایل حفاظت فردی، ماسک و کیت تشخیص بود.


( ۳ )

نظر شما :