سرتاسر استان مرکزی،قرمز و نارنجی است!

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۰۲۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس رصد آخرین وضعیت کشور، سرتاسر استان مرکزی قرمز و نارنجی است و استان های همجوار در وضعیت بحرانی هستند.
سرتاسر استان مرکزی،قرمز و نارنجی است!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان افزود: زنگ خطر برای استان مرکزی از روزها پیش به صدا درآمده و به زودی وضعیت استان مرکزی نیز، تغییر خواهد کرد.

او با اشاره به کاهش شدید رعایت بهداشت و دستورالعمل های بهداشتی توسط  مردم از فرمانداران شهرستان های مختلف خواست، مستقیما وارد عمل شوند.

او افزود: امسال با توجه به شیوع هر ساله آنفولانزا و ادغام آن با کرونا، پیش بینی ها حاکی از افزایش مرگ و میر و بستری ها است و باید از الان برای مدیریت بحران روزهای آتی برنامه ریزی کنیم.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: ظرفیت تخت های استان محدود است و اگر مریض گروه های دیگر مثل قبل و جراحی ها را پذیرش نکینم و کل 2 هزار تخت موجود را به کرونا اختصاص دهیم، باز به مشکل خواهیم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهترین و عقلانی ترین راه، سرمایه گذاری روی سلامت و بهداشت فردی است.

وی افزود: گزارش هایی از گوشه و کنار استان به گوش می رسد مبنی بر اینکه در روستاها، جشن هایی با تعداد میهمانان پانصد و بعضاً هزار نفری و بیشتر برگزار می شود که علیرغم تذکر کارشناسان بهداشتی به بخشداران و فرمانداران، همچنان اینگونه مراسمات که مهمترین عامل انتقال و شیوع ویروس کرونا است در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در شهریور ماه میزان مرگ و میر حداقل 4 برابر و میزان بستری ها 6 برابر شود.

وی تاکید کرد: با اضافه شدن آنفولانزا در مهر و آبان، هفت الی هشت ماه سخت و نفس گیر را با وجود مشکلات فراوان تجربه خواهیم کرد.

دکتر جمالیان گفت: در تلاش هستیم با بومی سازی واکسن آنفولانزا و تولید انبوه آن، کلیه کادر درمان استان را در برابر این ویروس(آنفولانزا) ایمن کنیم چرا که سهمیه کشور از سوی کشورهای تولید کننده (فرانسه و هلند) با توجه به افزایش نیاز خودشان، کاهش زیادی خواهد داشت.

وی همچنین از همکاری فرمانداران شهرستان های اراک، تفرش و محلات و اداراتی چون اصناف و اماکن تشکر و در مقابل از عدم همکاری برخی از فرمانداران دیگر و اداراتی چون صنعت، معدن و تجارت گلایه کرد و گفت: اگر همکاری و همدلی روزهای نخست را نداشته باشیم، دچار بحران خواهیم شد.


( ۴ )

نظر شما :