مسئولیت سنگین در اخلاق حرفه ای

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۰۲۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت اخلاق حرفه ای در کار وظیفه و مسئولیت سنگینی است که بر دوش ما گذاشته شده است.
مسئولیت سنگین در اخلاق حرفه ای

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: تمام معاونین و مدیران زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان خود و به دور از هرگونه بهانه تراشی های بی مورد به فکر منافع و مصالح مردم و جامعه باشند.

وی اظهار داشت: در زمان های بحران هیچ مسیری بجز رعایت اخلاق و نگاه به مسائل معنوی راهگشا نیست و تنها طی این مسیر و رعایت اخلاق و حس انسان دوستانه، انسان را در مسیر مستقیم قرار می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و منابع مالی نباید ما را از هدف و وظیفه اصلی که همان تعصب به کار و حفظ سلامت جامعه و پیگیری بحث های آموزشی و فرهنگی است، باز بدارد.

وی در ادامه از بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و تامین اجتماعی در ارائه خدمت و کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در شیوع بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: خوشبختانه مدیران و تمام کادر و پرسنل پزشکی اعم از دولتی و غیردولتی در روزهای بحرانی کرونا با همدلی و وحدت و رعایت اخلاق حرفه ای، توانستند تا حد زیاد و قابل قبولی به این ویروس وحشی غلبه کنند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: تامین دارو و وسایل و لوازم و ذخیره سازی آن ها و چاره اندیشی برای ماه های آینده، فشار زیادی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی وارد کرده، اما مهم ترین دغدغه حفظ و افزایش روحیه پرسنل و کادر بهداشتی و درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: رمز موفقیت در استان، در روزهای نخست شیوع این بیماری، همدلی همه و نگاه سیستماتیک به این موضوع بود.


( ۲ )

نظر شما :