افتتاح نخستین مگا آی سی یو در استان مرکزی

۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۰۳۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۱۷
نخستین مگا آی سی یو استان با حضور استاندار مرکزی و رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اراک افتتاح شد.
افتتاح نخستین مگا آی سی یو در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، استاندار مرکزی در این مراسم افتتاح اولین مگا آی سی یو استان مرکزی در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک را از دیگر اقدامات شایسته دانشگاه علوم پزشکی اراک دانست و گفت: با اضافه شدن 20 تخت ویژه، 30 درصد به تخت ها اضافه شد و هر چند امیدواریم از این تخت ها و سایر تجهیزات خریداری شده نظیر ونتیلاتور ها و غیره استفاده نشود، اما موظف به ارتقا خدمات و به روزآوری تجهیزات این حوزه هستیم.

سید علی آقازاده خاطرنشان کرد: نیاز به کمبود تخت و نیروی انسانی و تجهیزات احساس می شد که با شیوع کرونا این احساس نیاز بیش از پیش نمایان شد که با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده به توسعه های قابل قبولی دست خواهیم یافت.

وی در پایان از زحمات کادر بهداشتی و درمانی در مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و مردم را به رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی قرارگاه پدافند زیستی دعوت کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم گفت: کمبود تخت های ویژه یکی از مهمترین چالش های پیش روی دانشگاه بود که با شیوع ویروس کرونا این نیاز بیش از پیش احساس شد.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: با اضافه شدن 20 تخت ویژه به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، اولین مگا آی سی یو استان مرکزی رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخت های ویژه در اراک با اضافه شده این تخت ها به 85 تخت رسید، گفت: برنامه ریزی رسیدن به 120 تخت ویژه در اراک و اضافه کردن حدود 20 تخت در شهرستان هایی که زیرساخت های لازم را دارند را داریم و امیدواریم هر چه زودتر به این مهم دست پیدا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات با کیفیت تر و تخصصی تر آماده می شویم، زیرا معتقدیم شان و منزلت مردم استان بهترین ها است.

دکتر جمالیان گفت: 3 مگا آی سی یو و هر کدام با ظرفیت 20 تخت، آماده می کنیم تا در ماه های آتی که موج دوم شیوع کرونا ویروس آغاز می شود مشکلی در ارائه خدمت به همنوعان خودمان نداشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل زیرساخت های موجود در مرکز استان، اکثر این تخت ها در شهر اراک و بیمارستان های آیت الله خوانساری، امیرالمومنین(ع) و به احتمال زیاد بیمارستان امیرکبیر مستقر و تعدادی نیز به شهرستان های محلات، دلیجان، تفرش و فراهان برده خواهند شد.

گفتنی است طبق استاندارد های جهانی 30 درصد ظرفیت هر بیمارستان باید تخت های ویژه باشد، اما در بسیاری از مراکز درمانی کشورهای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که از تمکن مالی مناسبی برخوردارند نیز، این مهم محقق نشده و رسیدن به این شرایط کار سختی است.


( ۱ )

نظر شما :