۴۰ قلم دارو سهمیه ای در داروخانه های استان مرکزی توزیع شد

۰۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۰۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۰ قلم دارو به صورت سهمیه ای برای جبران کمبود اقلام دارویی در سطح داروخانه های استان مرکزی توزیع شده است.
۴۰ قلم دارو سهمیه ای در داروخانه های استان مرکزی توزیع شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مصطفی دلاور افزود: 8 تا 10 قلم دارو در سطح داروخانه های کشور کمبود است که اغلب آن ها به گمرک رسیده و در مرحله ترخیص قرار دارند.

وی اظهار داشت: استان مرکزی با مدیریت در اقلام دارویی سهمیه ای تاکنون با مشکل بحرانی نداشته است و در تامین دارو های بخش سرپایی و بستری بیمارستانی نیز کمبود وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش هایی مبنی بر لغو عمل جراحی به علت کمبود برخی اقلام دارویی از استان ها تهیه می کند که در این خصوص نیز استان مرکزی موردی نداشته است.

وی ادامه داد: برای تامین طیفی از داروهای بیماران خاص در اراک کمبودهایی وجود داشت که با هماهنگی و رایزنی این اقلام از تهران و ساوه تامین شد و در اختیار بیماران قرار گرفت.

دکتر دلاور در پایان گفت: مراکز درمانی، بیمارستانی و شرکت هایی دارویی استان موظف هستند پیش از اتمام اقلام دارویی، مراتب را اعلام کنند تا با مدیریت زمان برای تامین به موقع و رضایت بیماران اقدام شود.

کلید واژه ها: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر مصطفی دلاور اقلام دارویی


نظر شما :