حدود ۶۰ درصد مردم اراک از ماسک استفاده می کنند

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۱ کد : ۱۰۳۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۸
فرماندار اراک گفت: حدود ۶۰ درصد مردم اراک در حال حاضر از ماسک استفاده می‌کنند که برای شکست دادن کرونا باید به میزان ۸۰ درصدی برسیم.
حدود ۶۰ درصد مردم اراک از ماسک استفاده می کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین بختیاری افزود: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد در کنار رعایت فاصله اجتماعی و شستن مستمر دست‌ها، ماسک زدن یک عامل مهم برای جلوگیری از این ویروس منحوس است و زدن ماسک در مقابل گرفتار شدن به این بیماری کار سختی نیست، ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها و مراکز عرضه ماسک وجود دارد و مردم خود نیز می‌توانند به راحتی ماسک را در منازل خود تهیه کنند.

او اظهار داشت: بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در عروسی‌ها و آیین های سوگواری متوفیان گزارش شده و انتظار می رود مردم خطر این ویروس را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در آیین‌های عزا، عروسی و میهمانی‌ها شرکت نکنند.

وی تصریح کرد: حضور در پارک‌ها و مراکز عمومی شلوغ نیز از دیگر نگرانی‌ها است و انتظار است مردم برای ضرورت از منازل خارج شوند و در این هنگام نیز تمام نکات لازم بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار اراک ادامه داد: کرونا همه قشرهای مختلف مردم از نوزاد تا سالمند را گرفتار کرده و این ویروس به هیچ کسی رحم نمی‌کند و شهروندان باید از زمانی‌که از منازل خود خارج می‌شوند و تا زمانی‌که دوباره به منزل باز می‌گردند، از ماسک استفاده کنند.

وی به فوت 2 پزشک حاذق اراک بر اثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: شمار زیادی از پزشکان و کادر درمان استان مرکزی و شهرستان اراک درگیر این بیماری شده‌اند و این موضوع نگران کننده است و خستگی امان بسیاری از پزشکان، پرستاران و کادر درمان را گرفته است.

دکتر بختیاری گفت: بحث نظارت بر واحدهای صنفی، صنایع کوچک و ادارات و نهادهای مختلف از ۲ هفته گذشته در قالب ۱۴ گروه متشکل از بازرسی، اصناف، فرمانداری، اداره صمت و پلیس اماکن آغاز شده و با جدیت در حال انجام است.

فرماندار اراک افزود: در هفته نخست اجرای برنامه الزامی شدن شیوه نامه‌های بهداشتی به این واحدها تذکر داده شده و پس از آن هر واحد و دستگاهی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه باشد، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: همه رسانه‌ها و مطبوعات باید بیش از پیش در راستای آگاه رسانی به جامعه و مردم در خصوص خطرات ویروس کرونا پای کار آیند و همه بدانند که خطر جدی است و کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.


( ۱ )

نظر شما :