شکست کرونا با همراهی و همدلی مردم و مسئولان

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۰۳۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۲
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شکست کرونا تنها در همراهی موثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است و رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه جدی گرفته شود.
شکست کرونا با همراهی و همدلی مردم و مسئولان

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه اراک که در مصلی بیت المقدس برگزار شد، افزود: تمامی مردم در بخش‌های مختلف کشور ساکنان یک کشتی هستند که باید آگاهانه و همدل در کنار هم باشند و با خودداری از تجمع‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرایطی را مهیا کنند تا کشور بتواند در مدت کوتاه‌تر و با آسیب کمتر از بحران آسیب‌زای کووید ۱۹ بگذرد.

وی اظهار داشت: کرونا بیماری نوپدید و ناشناخته‌ای است که هنوز برای درمان آن واکسن و داروی قطعی وجود ندارد بنابراین بایدبا تکیه بر اصول پیشگیری و رعایت  فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و کمک به کادر درمان رفتاری مسئولانه داشت تا بتوان این بحران سلامت را پشت سر گذاشت.

وی تاکید کرد: تعطیلی کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا ممکن نیست زیرا اقتصاد را فلج کرده و مشکلات مضاعفی در کنار بیماری برای مردم و جامعه به وجود می‌آید و راهی که اغلب کشورها برای مدیریت این بیماری برگزیده‌اند تداوم فعالیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است اما، باید به پروتکل‌ها پایبند بود.

امام جمعه اراک در ادامه خاطرنشان کرد: کادر سلامت کشور سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند که با ایثار در ماه‌های اخیر به کمک بیماران کرونایی شنافته  که باید قدر این رفتار را باید دانست و با عمل به فاصله‌گذاری اجتماعی به کمک آنان شنافت.

آیت الله دری با بیان اینکه سفرهای هفته‌های گذشته در میزان ابتلاء بالای بیماران در استان مؤثر بوده است، عنوان کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌های اخیر در استان باید از رفتن به سفر و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا جلوگیری به‌عمل آید.  

نماینده ولی فقیه در استان در پایان متذکر شد: هر نوع بی توجهی و اهمال نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل با ویروس کرونا افزایش شیوع آن‌را به‌دنبال دارد، بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود یک ضرورت است.


( ۳ )

نظر شما :