رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

صنایع وظایف اجتماعی خود را انجام نمی دهند

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۰۴۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابلاغ استاندار مرکزی و نامه نگاری های فراوان، مبنی بر کمک نقدی صنایع، این وظیفه ی اجتماعی از سوی صنایع به خوبی اجرا نشده است.
صنایع وظایف اجتماعی خود را انجام نمی دهند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی، افزود: در استان صنایع بزرگی وجود دارد که برخی از آنها حتی در وضعیت کنونی، پر سود هستند که متاسفانه علیرغم مشاهده وضعیت بد اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی و مشکلات فراوان برای تامین مواد مورد نیاز خود، آن طور که باید به کمک کادر درمان نیامده و تنها نظاره گر هستند.
وی اظهار داشت: مکاتبات فراوانی با ادارات صنعت معدن و تجارت، اصناف، معادن و غیره داشته ایم تا از این فرصت پیش آمده که اگر هر شخص حقیقی و حقوقی در این بازه زمانی به مجموعه پزشکی کمک کند، مبلغ پرداخت شده به عنوان بخشی از مبلغ قابل پرداخت مالیاتی فرد یا شرکت کاهش خواهد یافت، بیشترین استفاده را ببریم که متاسفانه با استقبال خوبی مواجه نشدیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هزینه های دانشگاه به طور فزاینده ای بالا رفته و تامین تجهیزات فردی برای پرسنل با توجه به تورم و کمبود و نقص در زیرساخت های استان و کاهش درآمد های اختصاصی بیمارستان ها و مراکز درمانی با توجه به عدم مراجعه بیماران به خاطر شیوع ویروس کرونا، یکی از مهمترین چالش های پیش رو است.
دکتر جمالیان در پایان خطاب به خیرین و صنایع گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی و مدافعان سلامت برای مقابله با این ویروس، الان نیاز به کمک دارند، نه چند ماه دیگر!
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی نیز که به همراه معاونان خود به دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک رفته بود، از زحمات و مجاهدت های مدافعان سلامت استان که به کنترل نسبی این ویروس در استان منجر شد، تقدیر و تشکر کرد.
عباس مزیکی گفت: مشارکت مردم در کاهش فشار به روی حوزه درمان ضروری است و باید همه دست به دست هم دهند تا بار ناشی از تلاش حدودا ۵ ماهه از دوش کادر درمانی و بهداشتی کمی برداشته شود.
وی افزود: بخشی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده، به بخش سلامت تعلق دارد که امیدواریم مودیان مالیاتی در این زمینه ورود پیدا کرده و ضمن پرداخت مالیات خود به مجموعه علوم پزشکی نیز کمکی کرده باشند.
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اگر خیرین در ۳ ماهه اول امسال هزینه های جاری و ماده های ۱۷۲ را در حوزه بهداشت و درمان کمک کنند، پس از تائید کارشناسان علوم پزشکی از میزان کل درآمد مبلغ کسر خواهد شد.
مزیکی در پایان، مردم، مودیان و کلیه فعالین اقتصادی را به کمک های نقدی(پرداخت مالیات) و غیرنقدی(رعایت پروتکل های بهداشتی) به مجموعه علوم پزشکی دعوت کرد.


نظر شما :