اهدا پلاسمای خون، اهدا زندگی

۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۰۴۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۹۱
شاید این شعار "اهدا خون، اهدا زندگی" را بارها و بارها شنیده اید، شعاری که این روزها با اضافه شدن یک کلمه "پلاسما " به آن مجددا بر سر زبان ها افتاده است.
اهدا پلاسمای خون، اهدا زندگی

به گزارش وب دا مرکزی، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: افراد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹  می توانند با همراه داشتن برگ ترخیص و کارت ملی برای اهدای پلاسما مراجعه کنند که در این راستا ۹۴ نفر در ۲ ماه اخیر به مرکز اهدای خون اراک مراجعه و ۶۸ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

دکتر مهدویانی افزود: ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبود یافته کرونا گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: این حجم از پلاسما برای درمان یک بیمار کرونایی استفاده می‌شود و با توجه به وضعیت بیمار ممکن است نیاز مجدد به استفاده از پلاسما وجود داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه اهداکنندگان پلاسما بعد از یک ماه مجدد می‌توانند برای اهدا مراجعه کنند، افزود: شرایط اهدای پلاسما همانند اهدای خون است و شامل سن ۱۸ تا ۶۰ سال، نداشتن سابقه بیماری و صحت کامل و مصرف نکردن دارو در زمان اهدا  است.

دکتر مهدویانی در پایان تاکید کرد: خون بهبودیافتگان بیماری کرونا می‌تواند به درمان عفونت ناشی از این ویروس کمک کند و به‌ همین دلیل از این بیماران درخواست شده تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند.


( ۲۲ )

نظر شما :