کمک به سبک زندگی با طب سنتی و ایرانی

۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۰۴۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۹
متخصص طب سنتی-ایرانی  و مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طب سنتی و ایرانی اسلامی می تواند به سبک زندگی افراد کمک زیادی کند.
کمک به سبک زندگی با طب سنتی و ایرانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی صالحی افزود: سال 1392 در چنین روزی (25 تیر) سند ملی گیاهان دارویی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس تائید مقام معظم رهبری رسید.

وی اظهار داشت: زمانیکه رهبر انقلاب سیاست های کلی سلامت را ابلاغ می کردند، یک بند مجزا و جداکانه (بند 12) به مسئله گیاهان دارویی و طب سنتی اشاره فرمودند که این موضوع نشان از اهمیت این شاخه از طب و پزشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: توجه شخص اول کشور و تاکید ایشان به این موضوع و ابلاغ آن به وزارت بهداشت نشان از جایگاه بالا و اهمیت فراوان در درمان و بحث سلامت دارد.

دکتر صالحی در ادامه با اشاره به رشد و توسعه تجارت گیاهان دارویی در کشور و حتی جهان گفت: امروزه متخصصان به این نتیجه رسیده اند که منشاء درمان اغلب بیماری ها، ریشه در طبیعت دارد و باید از طبیعت و تجربیات گذشتگان بهره برد.

وی افزود: گروه طب سنتی از سال 1396 در استان تشکیل شده در حال حاضر 2 متخصص در آن مشغول به کار هستند.

وی همچنین به فعالیت 2 سلامتکده ی سنتی و طب ایرانی-اسلامی در اراک اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز بالای جامعه و تاثیرگذاری این شاخه از پزشکی، برنامه ریزی شده تا تعداد این سلامتکده ها افزایش یابد.

مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا در حال حاضر 7 دانشجوی تخصصی در این گروه در حال تحصیل اند که به احتمال فراوان 4 دانشجوی دیگر نیز در آینده به مجموعه اضافه خواهد شد تا ظرفیت گروه طب ایرانی در استان با فارغ التحصیل شدن آنان، بالاتر رود.


( ۳ )

نظر شما :