پلمپ بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی و مکان عمومی در استان مرکزی

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۹ کد : ۱۰۵۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۳
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی از پلمپ بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی و مکان عمومی در استان مرکزی خبر داد.
پلمپ بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی و مکان عمومی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس حسن مهرعلی گفت: یک هزار و ۵۰۲ واحد صنفی و مکان عمومی استان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا از ۱۰ اسفند سال گذشته تاکنون مهر و موم شدند.

وی افزود: این واحدها به دلیل بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکردن نکات بهداشتی و پروتکل های گندزدایی محل، تعطیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد مهر و موم شده؛ ۶۵۸ واحد اماکن عمومی و ۸۴۴ واحد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

وی تاکید کرد: ۱۰۸ هزار و ۱۲۸ بازرسی شامل ۶۸ هزار و یک بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۰ هزار و ۱۲۷ بازرسی از اماکن عمومی استان توسط بازرسان این مجموعه انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه افزود: یک هزار و ۵۰۹ واحد صنفی نیز در این مدت به مراجع قضایی استان ارجاع شدند و برای چهار هزار و ۶۷۶ واحد نیز اخطار صادر شد.

مهندس مهرعلی در پایان گفت: در این بازدیدها علاوه بر بررسی موارد بهداشتی، آموزش لازم در خصوص نحوه دریافت کد بهداشتی در سامانه سلامت به آدرس salamt.gov.ir، نحوه شست و شوی دست و گندزدایی سطوح، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی شاغلان، خانواده‌های آنان و مراجعان آموزش‌های لازم ارائه شد.


( ۱ )

نظر شما :