اکثر مردم استان مرکزی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند

۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۰۵۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۱
استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه اکثر مردم استان مرکزی نکات بهداشتی را رعایت و پروتکل‌های ابلاغی و توصیه های بهداشتی را گوش می دهند که انتظار می‌رود آن گروه کوچکی که مراعات نمی‌کنند نیز برای حفظ جان خود و خانواده و اطرافیان، به مسئله برخورد با کرونا جدی تر نگاه کنند.
اکثر مردم استان مرکزی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: طیف های مختلف مردم و اصناف در روزهای شیوع ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی با نهادهای دولتی داشتند که انتظار می‌رود این همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: نظارت بر اماکن عمومی و شرایط بهداشتی این اماکن و محل‌هایی که به مردم ارائه خدمت می کنند از جمله مطب های پزشکی در استان اهمیت زیادی را در این ایام دارد و باید دامنه این نظارت‌ها شدید تر و گسترده تر شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی و اماکن و باغ‌هایی که خدمات پذیرایی ارائه می دهند و دارای مجوز رسمی هستند باید شناسایی و با توجه به اینکه در شرایط کنونی سلامت مردم بر هر چیز دیگری اولویت دارد تا اطلاع ثانوی هرگونه فعالیت و خدمات‌دهی مراکز ممنوع اعلام می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت ها به استان بازمی‌گردند یا خیر، بیان کرد: عمال محدودیت به دلیل ایجاد مشکلات متعدد برای مردم و اصناف در برنامه مدیریت ارشد استان نیست، ولی از مردم و صنوف می خواهیم در زندگی روزمره خود با استفاده از ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی و نکات بهداشتی مانع از رسیدن به این تصمیم شوند.

آقازاده تصریح کرد: تولید ماسک در کارگاه‌های مختلف استان تداوم داشته و فعالیت تولید کنندگان الکل نیز باید با نظارت گسترده تر مراجع مسئول همراه باشد.

وی اضافه کرد: این بازرسی ها و اعمال قانون تنها مخصوص اصناف نیست و در ماه‌های گذشته بسیاری از مراکز دولتی و بانک‌ها نیز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی تذکر دریافت کرده و حتی در شرایطی تعطیل شدند.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اینکه متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان به حدود ۸۵ نفر رسیده، گفت: رسیدن به این عدد و مهار آن و کنترل افزایش تعداد مبتلایان یک موفقیت به حساب آمده که همه باید در جهت پیشبرد موفقیت با هم همکاری و همدلی کنند.


( ۱ )

نظر شما :