زدن ماسک، شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی شاخصه های مهم در قطع زنجیره ی انتقال کرونا

۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۰۵۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۳۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: زدن ماسک، شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی ۳ شاخصه ی مهم در قطع زنجیره ی انتقال کرونا و حفظ سلامت هستند.
زدن ماسک، شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی شاخصه های مهم در قطع زنجیره ی انتقال کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر واعظ افزود: در روزهای نخست شیوع این ویروس، کارشناسان معتقد بودند تنها افراد مسن و کسانیکه بیماری زمینه ای دارند مبتلا می شوند، ولی با شروع موج دوم و ابتلا و فوت جوانان این نظریه رد شد و باید گفت همه باید مراقب سلامتی خود باشند.
او با اشاره به اینکه جوانان با توجه به هیجانات و انرژی های دروان جوانی حساسیت کمتری نسبت به این بیماری دارند، گفت: متاسفانه در موج دوم این بیماری، برگزاری مراسمات عروسی و عزا، مهمترین دلایل گسترش این ویروس بود که علی رغم توصیه های مکرر مسئولان مبنی بر نرفتن و عدم برگزاری، همچنان شاهد برگزاری این آیین ها حتی بصورت مخفیانه هستیم.
وی تاکید کرد: از مردم این انتظار می رود تا زمانیکه مجبور به بیرون رفتن از منزل نشده اند، از محیط خانه ی خود خارج نشوند، چراکه خانه امن ترین جا برای سالم ماندن است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در ادامه خاطر نشان کرد: از زوج های جوان و خانواده های آنان و از طرف کادر درمانی، خواهش می کنیم مراسمات خود را به تعویق انداخته و رسانه ها نیز خطرناکی این ویروس را برای مردم تبیین کنند.
دکتر واعظ در پایان ضمن اشاره به این مطلب که خودمان خودمان را در یابیم، گفت: این ویروس کل جهان را مبهوت خود کرده و مسلما اگر ما به فکر حفظ سلامتی و جان خود و همنوعانمان نباشیم، دیگران به هیچ وجه به فکر ما نخواهند بود.


( ۶ )

نظر شما :