تعطیلی تالارها و تغییر ساعات کار ادارات تا پایان ماه

۰۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۰۶۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷۶
در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که با حضور استاندار و معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین استانی برگزار شد، به برخورد قضایی با تالارها و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه تاکید شد.
تعطیلی تالارها و تغییر ساعات کار ادارات تا پایان ماه

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: بی مسئولیتی برخی از مردم در قبال فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک موجب شد تا استان مرکزی مجدداً در شرایط قرمز کرونا قرار بگیرد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: نیاز است برای مهار وضعیت بحرانی کنونی، هر یک از افراد بازرس سلامت بوده و نکات و توصیه های بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی مقامات را رعایت و به کسانی که در این امر اهمال می کنند، نظارت و تذکر دهند.
وی خاطرنشان کرد: شرایط مراکز درمانی در استان مرکزی مطلوب نیست و اگر همین رویه ادامه دار باشد به زودی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف استان برپا خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تیرماه سال جاری ۴ برابر موج اول شیوع کووید ۱۹ شده است، گفت: در شرایط بسیار حساس قرار داریم و پیش بینی می شود با شروع آنفولانزا، شرایط سخت تری را نیز تجربه کنید.
استاندار مرکزی هم ضمن تاکید به رعایت بهداشت و فاصله گذاری های اجتماعی و زدن ماسک توسط مردم، از تغییر ساعات کاری ادارات از شنبه ۴ مرداد به خاطر صرفه جویی در مصرف برق همچنین مهار شیوع این ویروس خبر داد.
سید علی آقازاده گفت: زمان شروع به کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی از ۶ و چهل و پنج دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر خواهد بود.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با دورکاری کارمندان موافقت کرده و خدمات را ارائه دهند و در مقابل نیز مردم تا حد امکان به ادارات مراجعه نکنند.
شایان ذکر است در جلسه دو هفته گذشته قرارگاه پدافند زیستی در مورد تالار باغ ها و اماکن خدمات پذیرایی استان مبنی بر نظارت بر آنان تصمیم‌گیری شده بود که با توجه به وضعیت قرمز کنونی استان هرگونه تخلف صورت گرفته در این زمینه بیانگر ضعف در نظارت ها و ورود مراجع قضایی و انتظامی و اعمال تصمیمات سختگیرانه تر است.
همچنین نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در اصناف، پاساژها و بازار ها، رصد مستمر مراکز نانوایی، نظارت قاطعانه تر بر جایگاه های سوخت از سوی شرکت فراورده های نفتی، مطب های پزشکان از سوی سازمان نظام پزشکی، شعب بانک ها از سوی سرپرستی هر بانک و پارک ها از سوی شهرداری ها، تاکید شد.


( ۴ )

نظر شما :