استرس رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۰ کد : ۱۰۶۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۱۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آفتاب، گفت: از مشاهده شرایط کنونی و پیش بینی ماه های آینده، نگران و مضطرب هستیم.
استرس رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: شرایط بحرانی و خطرناک تری در صورت عدم رعایت پروتکل ها و بهداشت فردی در انتظار استان ما خواهد بود.
وی اظهار داشت: در حال آماده سازی و تجدید قوا برای فصول پاییز و زمستان بودیم که پیش از موعد مقرر و پیش بینی ها به بحران برخورد کردیم.
وی تاکید کرد: کلیه تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک تکمیل شده است و بیمارستان جایگزین آن یعنی آیت الله خوانساری نیز که به عنوان سانتر دوم تعیین شده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت تکمیل ظرفیت شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه به دلیل سانتر جراحی بودن بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) نمی‌توان آن را به سانتر کرونا اختصاص داد، گفت: در حال حاضر و در  مرکز استان تنها دو بیمارستان امیرکبیر و بیمارستان امام خمینی (مربوط به تامین اجتماعی است) آنهم با ظرفیت محدود، که می‌توانند به این امر اختصاص داده شوند.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: اگر همین رویه ادامه دار باشد باید به فکر برپایی بیمارستان‌های صحرایی و یا ارائه خدمت در داخل حیاط، پارکینگ ها و راهروهای مراکز درمانی به مراجعین که مسلما در شان آنها نیست، باشیم.
وی در ادامه وضعیت شهرستان های فراهان، کمیجان و خمین را نارنجی، اراک را قرمز و سایر شهرستان ها را زرد برشمرد و گفت: طبق گزارشات روزانه روسای بیمارستان ها در شهرستان‌ها متاسفانه باید گفت ظرفیت بیمارستان های دلیجان و کمیجان تکمیل شده و پیش بینی می شود ظرفیت بیمارستان‌های سایر شهرستان ها نیز در صورت ادامه این روند، پر شود.
دکتر جمالیان گفت: تحمل بار بیماران سرریز شده از دیگر شهرستان‌ها به اراک برای کادر درمان مرکز استان، غیرممکن بوده و دیگر کادر درمانی چنین تاب و توانی را ندارد.
وی ضمن اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در استان و تحمل شرایط سخت توسط کادر درمانی و خستگی مفرط آنان، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها و عدم حضور در مراسمات شادی و عزا دعوت کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: همدلی و همکاری مردم و مسئولان در روزهای نخست شیوع این ویروس، رمز موفقیت و کنترل آن بود ولی متاسفانه باید گفت این همدلی و یکرنگی در روزهای اخیر کمرنگ شده و من تا بحال چنین استرس و اضطرابی برای درمان و سلامتی مردم نداشته ام.
دکتر جمالیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل این ویروس نیست و نیاز است فرمانداران، دهیاران، اماکن و اصناف، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و همه و همه به میدان آمده و کمک کنند.
وب خاطرنشان کرد: جای تأمل دارد که در چنین شرایط سخت و وجود مشکلات مالی فراوان، برخی از مردم به راحتی تنها و برای یک شب خوش گذرانی، چنین ملاحظاتی را کنار گذاشته و زمانی خواهد رسید که پشیمانی دیگر کارساز نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: برای تامین دارو و برخی اقلام بهداشتی و تجهیزات فردی، ناگزیر هستیم از پرداخت کارانه و برخی دیگر از اعتبارات مالی که حقوق پرستاران و پزشکان است صرف نظر کرده و ضمن عذرخواهی از این بزرگواران، از استقامت، صبر و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان قدردانی کرده و دست تک تک آنان را به گرمی میفشارم.


( ۴۹ )

نظر شما :