شاخص های بحرانی اپیدمیولوژی

۰۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳ کد : ۱۰۶۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۹۲
مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مقدار محاسبه شده شاخص رصد اپیدمی نشان دهنده وضعیت بحرانی شهر اراک در مقایسه با سایر شهرستانها است.
شاخص های بحرانی اپیدمیولوژی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرادزاده در گفتگو با برنامه ی رادیویی موج آشنا از صدای شبکه استانی آفتاب، افزود: مقدار این شاخص دلالت بر یک تهدید بسیار جدی برای شروع وضعیتی بحرانی برای  مرکز استان که جمعیت زیادی دارد، می باشد.

وی اظهار داشت: تحقیقات اپیدمیولوژیک، نشان دهنده تغییر الگوی ابتلا با گذشت زمان است به طوریکه در حال حاضر، بیشترین موارد ابتلا در افراد گروه های سنی 40 تا 60 سال گزارش شده و این در حالی است که پیش از این و در زمان آغاز اپیدمی ناشی از این ویروس افراد بالای 60 سال بیشتر مبتلا و درگیر می شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازه ی زمانی اردیبهشت تا خرداد سیر ابتلا به این ویروس به دلیل رعایت بهداشت توسط مردم در استان نزولی بود که متاسفانه در یک ماهه ی گذشته و به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم این آمار افزایشی است و متاسفانه باید گفت با توجه به تاثیر مستقیم رعایت بهداشت بر ابتلا و ادامه روند سهل انگاری مردم در رعایت بهداشت و حضور در اجتماعات، در ماه های پیش رو نیز تعداد مبتلایان افزایش خواهد داشت.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تاکید به رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی، تعویض به موقع ماسک را به مردم توصیه و مراقبت هر چه بیشتر از افرادیکه بیماری های زمینه ای مانند دیابت را دارند گوش زد کرد، علاوه بر این، خطر مرگ در مردان و سالخوردگان بصورت قابل توجهی در استان در مقایسه با سایر گروهها مشاهده شده است.

دکتر مرادزاده در پایان به تلاش های کادر بهداشتی و درمانی و رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل شیوع این ویروس اشاره کرد و تنها راه حل  و کمک به این هدف را همکاری و همراهی مردم با عمل به توصیه های ابلاغی دانست.


( ۵ )

نظر شما :