مردم هر گونه تخلف را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۰۷۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۱
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت اراک گفت: مردم هر گونه تخلف را از طریق سامانه ۱۹۰ مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، گزارش دهند تا با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.
مردم هر گونه تخلف را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس غلامرضا میری گفت: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از طریق بازرسی و طبق قوانین و مقررات مصوب شده در جلسات کشوری و استانی، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در روزهای نخست شروع ویروس، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و ادارات، بسیار بالا بود که همین امر موجب رسیدن به ثبات نسبی در اردیبهشت امسال بود، ولی متاسفانه با بازگشایی صنوف، برگزاری مراسم های عروسی و عزا حضور مردم در اجتماعات مجدداً شاهد افزایش میزان مبتلایان و فوتی ها هستیم.
وی ادامه داد: تمامی کادر بهداشتی و درمانی و پرستاران پس از گذشت بیش از ۵ ماه، دچار خستگی مفرط شدند که تنها راه کمک به آن ها رعایت بهداشت و عمل کردن به توصیه های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت اراک همچنین تاکید کرد: این ویروس تغییر یافته و برای مدتی روی سطوح فلزی و حتی پارچه ای در اماکن عمومی خانه و هر جای ممکن باقی می ماند، لازم است هم استانی ها زمان ضدعفونی کردن سطوح، از دست زدن به آنها جلوگیری کنند.
میری ضمن اینکه همه را به زدن ماسک دعوت کرد، افزود: پس از استفاده از ماسک و دستکش، آنان را به صورت بهداشتی و حتماً در کانکس ها و سطل های زباله مکانیزه شهری دفن کنیم و و از رها کردن آنها در معابر و سطح شهر جداً بپرهیزیم.
وی یاد آور شد: در هنگام خروج از منزل و ضرورت حضور در اجتماع حتماً فاصله دو متری را با دیگران رعایت و حداقل ۲۰ بار در روز و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه دستها را بشوییم.
او در خصوص لزوم گندزدایی و ضدعفونی کردن محیط منزل این نکته را متذکر شد که، می‌توان با ترکیب آب و وایتکس که به آن (آب ژاول-یک به پنجاه) می گویند، این کار را انجام داد.
وی همچنین خانواده ها و جوانان را به رعایت بهداشت، شستن دستها، زدن ماسک و ماندن در خانه توصیه کرد و از آنان خواست در رستوران های سنتی از استعمال قلیان خودداری و از خرید از دستفروشان در خیابان ها و معابر، پرهیز کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم از از این بحران نیز عبور کنیم.


نظر شما :