سیاست های کلی دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی و تهدیدهای پیشرو

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۰۷۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، استان مرکزی دومین استانی بود که این بیماری در آن شناسایی شد و با وجود کم بودن اطلاعات در خصوص این بیماری، مدیریت مناسبی در کنترل آن انجام شد.
سیاست های کلی دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی و تهدیدهای پیشرو

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در ستاد استانی کرونا با حضور معاون درمان و معاون توسعه وزارت بهداشت، افزود: استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن و قرارگیری در شاهراه ارتباطی شرق به غرب و حضور کارگران سایر استان‌ها در شهرهای دلیجان، زرندیه و ساوه با تهدیدهای بسیاری مواجه بود، اما این تهدیدها با همکاری مسئولان تاکنون به خوبی مدیریت شده‌است.
وی، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهر اراک را محدود اعلام کرد و ادامه داد: یکی از نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی پرشدن احتمالی همه ظرفیت‌ها در فصل پاییز و زمستان است که در آن صورت مکانی برای خدمت رسانی به بیماران وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی پس از یک مدت مطلوب و کاهشی مجدد افزایش یافت، اما هفته سوم تیرماه به وضعیت ثابت رسیده و هفته چهارم تیرماه تاکنون، برخلاف کشور با روند کاهشی همراه شده است.
وی گفت: آزمایشگاه پی سی آر (تشخیص آلودگی در رده سلولی) اراک پس از آزمایشگاه پاستور دومین مرکز تشخیصی کشور است که جواب آزمایش بیماران را پس از ۲۴ ساعت اعلام می‌کند و ۲ آزمایشگاه بخش خصوصی در اراک نیز به کمک آمده است که فعالیت آنها  نقش مثبتی در پاسخگویی به بیماران داشته است.
دکتر جمالیان عنوان کرد: خستگی نیروی کادر درمان و کمبود شدید نیروی پرستاری از جمله مهمترین تهدیدات در راه مقابله با کرونا است و برای افزایش روحیه در این قشر پرداخت به موقع کارانه پرستاران مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ضریب پرستار در دانشگاه اراک نسبت به ضریب تخت هشت دهم است که این رقم کمترین ضریب در کشور است و این مهم باعث افزایش شیفت کاری نیروهای درمان شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزایش مشکلات اعصاب و روان را از دیگر مشکلات بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و افزود: ۵۰ تخت اعصاب و روان در اراک وجود دارد که این تعداد جوابگوی بیماران نیست و افزایش ۴۰ تخت به این بخش در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اراک قرار گرفته‌ است.
وی اضافه کرد: اکنون بخش اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی اراک برای خدمت رسانی به این بیماران آماده شده و به دلیل نبود نیرو خدمت رسانی به این بیماران با مشکل مواجه شده‌است.


( ۱ )

نظر شما :