استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۰۷۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۲
استاندار مرکزی گفت: این استان در کف سرانه تخت بیمارستانی قرار دارد و از این لحاظ از میانگین کشور پایین‌تر است و به عنوان استانی که در مسیر کریدور اصلی کشور قرار دارد باید نسبت به افزایش این سرانه نگاه ویژه شود.
استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در ستاد استانی کرونا با حضور معاون درمان و معاون توسعه وزارت بهداشت، افزود: اگر بیمارستان‌های بخش خصوصی و خیرساز استان مرکزی نبود، مشکلات زیادی برای این استان ایجاد می‌شد، ولی این ظرفیت‌ها در بهبود وضعیت نقش موثری داشته‌اند.
وی بیان کرد: بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک به عنوان یک طرح ملی و از طرح‌های مهم وزارت بهداشت محسوب می‌شود که تکمیل آن یک ضرورت است که در ۲ ماه گذشته تصمیمات خوبی برای این طرح از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات این بیمارستان در نظر گرفته شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح تا پایان دولت دوازدهم به ثمر می‌نشیند.
آقازاده اظهار داشت: در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل بیمارستان خمین با پیشرفت حدود ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است که جای تقدیر دارد.
وی گفت: شهرستان شازند با وجود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت هنوز دارای یک بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و در حدود ۲ سال گذشته توافق‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت با وزارت نفت برای ایجاد یک بیمارستان از سوی پتروشیمی شازند امضاء شده که تجهیز و تامین نیروی آن برعهده وزارت بهداشت است.
استاندار مرکزی ادامه داد: صحبت‌هایی شنیده شده که پتروشیمی شازند قصد دارد ۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص دهد، اما این طرح دارای تعهدنامه است و باید هزنیه کامل ایجاد بیمارستان از سوی پتروشیمی پرداخت شود.
آقازاده اظهار داشت: برخی از شهرستان‌های استان مرکزی در زمینه تجهیزات درمانی با مشکلاتی بیشتر از مرکز استان  مواجه هستند که نیاز است به این مناطق نیز نگاه ویژه شود.
وی گفت: استان مرکزی با تلاش‌ها و اقدامات مطلوب کادر بهداشت و درمان در زمینه شیوع بیماری و میزان مرگ و میر کووید ۱۹ در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد و اقدامات خوبی تاکنون در زمینه مقابله با این بیماری صورت گرفته است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پزشک و پرستار استان مرکزی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این استان نیز در امر مقابله با این بیماری شهید پرستار تقدیم کرده است.


( ۱ )

نظر شما :