مراقبت ۸۰ درصدی موارد کرونا مثبت در منزل

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۰۸۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۸۰ درصد موارد کرونا مثبت به دلیل اینکه شرایط وخیمی ندارند در منزل مراحل درمان را سپری می‌کند.
مراقبت ۸۰ درصدی موارد کرونا مثبت در منزل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری افزود: مبتلایان به کرونایی که در منزل تحت مداوا قرار می‌گیرند، به خاطر سلامتی خودشان اطرافیان و نزدیکان، باید نکاتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: این افراد حتما باید در اتاق جداگانه ای قرنطینه شده و حتماً فاصله حداقل ۳ الی ۴ متر را از سایر اعضای خانواده رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم فرد مبتلا و هم اعضای خانواده باید از ماسک استفاده کرده و از تردد به اتاقی که فرد مبتلا در آن است جداً خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تاکید کرد: اتاقی که فرد مبتلا به کرونا در آن قرنطینه شده حتماً باید دارای تهویه بوده و هوای اتاق مرتباً تهویه شود.

دکتر نظری گفت: فرد مبتلا می بایست از سرویس دستشویی جداگانه‌ای استفاده کرده و حتماً آنرا روزانه دو بار با محلول آب ژاول ضدعفونی و گندزدایی کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال انتقال ویروس از مدفوع و سرویس‌های بهداشتی علاوه بر ضد عفونی های مکرر روزانه، به سایر اعضای خانواده نیز توصیه می شود به طور مرتب دست ها را به مدت ۲۰ ثانیه شسته و در صورت امکان ۲ الی ۳ هفته، فاصله ایمنی را با رفع علائم، رعایت کنم.

وی تاکید کرد: اگر افراد مبتلا در مجتمع های مسکونی آپارتمانی زندگی می کنند به هیچ وجه به وسایل عمومی نظیر آسانسورها و دستگیره راه پله ها و غیره نزده و زباله های خود را لب تاب عفونی هستند به صورت ویژه و کاملاً بهداشتی از منزل خارج و دفع کنند.


( ۳ )

نظر شما :