مردم در صورت داشتن نذورات از جیره خشک استفاده نمایند / با هر گونه برگزاری عروسی و مراسم در تالارها برخورد قضایی خواهد شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۰۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به وضعیت استان مرکزی در موضوع کرونا، رعایت پروتکل ها در اعیاد را بیش از پیش حائز اهمیت دانست.
مردم در صورت داشتن نذورات از جیره خشک استفاده نمایند / با هر گونه برگزاری عروسی و مراسم در تالارها برخورد قضایی خواهد شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با خبر ۱۹ شبکه آفتاب، ابتدا در گذشت دکتر هادی ساعی پور از همکاران با اخلاق و مدافع سلامت متعهد که متاسفانه بر اثر بیماری کرونا به لقاءالله پیوست را خدمت جامعه پزشکی تسلیت و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده صبری جمیل را خواستار شد.
وی تاکید کرد: با توجه به توصیه های اکیدی که ابلاغ می شود، متاسفانه عدم رعایت هم استانی های عزیز علی الخصوص در برگزاری مراسم های پر ازدحام مثل جشن های عروسی، منجر به افزایش ابتلا و بستری و به تبع آن افزایش مرگ و میر می شود.
وی در تکمیل این موضوع با توجه به اهمیت سلامتی مردم، هشدار داد: مطابق مصوبه شورای پدافند استان برگزاری هرگونه عروسی در تالارها و باغ های خصوصی با برخورد قضایی روبرو خواهد شد.
وی ضمن تاکید جدی به پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: علاوه بر زدن ماسک شیوه استفاده صحیح از آن نیز باید رعایت شود، همچنین شستشوی دست ها و رعایت فاصله یک و نیم متری در جاهای پر ازدحام باید مدنظر قرار داده شود، تا ما بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم در غیر این صورت وضعیت بحرانی تر خواهد شد و کل استان قرمز می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در رابطه با وضعیت استان و شهرستان های تابعه، گفت: هفته پیش تنها اراک در وضعیت قرمز قرار داشت، اما متاسفانه امروز شاهد این هستیم که علاوه بر اراک، خمین، ساوه و دلیجان در وضعیت قرمز و شهرستان های آشتیان، شازند، کمیجان و فراهان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند؛ تمام اینها علائم هشداری است که طبق پیش بینی های هفته گذشته متذکر شدیم.
دکتر جمالیان در پایان از مردم مسلمان و مومن استان مرکزی خواست در این اعیاد از پخش نذورات به صورت اطعام جداً پرهیز نمایند و نذورات به صورت جیره خشک باشد و مجدداً بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این اعیاد تاکید کرد.


( ۱ )

نظر شما :