تلاش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای غلبه کرونا

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۰۹۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶۶
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از همان روزهای نخست شیوع این ویروس در استان به فکر ساخت واکسن و دارویی برای غلبه بر آن بودیم.
تلاش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای غلبه کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی کمالی در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار افزود: از اوایل اسفند سال گذشته تاکنون به ۶۴ طرح تحقیقاتی و پژوهشی مجوز اعطا شده که برخی از آنان به نتیجه مطلوبی نیز رسیده اند.
وی اظهار داشت: تولید کیت شناسایی همزمان آنفولانزاهای نوع A و B و کرونا، تولید اتانول ۷۰ درصد از جمله مهمترین طرح‌ها است.
وی تاکید کرد: در مراکزی که امکان تشخیص کرونا از طریق PCR را ندارند، با جایگزینی سیستم chest X rey سعی شد تا حد امکان این خلا پر شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تحقیقاتی از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO به وزارت بهداشت و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اراک واگذار کرده است.
دکتر کمالی افزود: بررسی نتایج تاثیر داروی فاووپیراویر داروی درمان کرونا، طرح هایی به عنوان پروفیلاکسی و نیز تولید لباس های حفاظتی  برای پرسنل از مهمترین طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم تا آخر این ماه به نتایج قابل قبولی دست یابیم.


( ۳ )

نظر شما :