کسی که مرگ را می‌بیند اما به فکر مرگ خویش نیست

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۱۰۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۹۷
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) فرموده اند "در تعجبم از کسی که مرگ را می‌بیند اما مرگ خودش را فراموش می‌کند".
کسی که مرگ را می‌بیند اما به فکر مرگ خویش نیست

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام مهرداد کوشکی در مراسم ختم مجازی " دکتر هاشم ساعی پور"، افزود: دکتر ساعی پور از پزشکان حاذق اراک بود، که تا آخرین لحظه دست از خدمت به هم نوعان خود نکشید.
وی به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: همه ما و عاشقانه سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) باید دستورات و پروتکل هایی که مخصوص این ایام اعلام و قانون شده است را به نحو احسن رعایت کرده چرا که امت مسلمان باید اسوه و الگویی برای سایر ملت ها باشند.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه پیروان ما باید مایه زینت و فخر ما باشند، افزود: همه ما باید در این ایام و ایام پیشرو، ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار برگزاری مراسمات دینی و مذهبی خود، به الگویی برای سایر کشورها در جهت پیشبرد اهداف و  کنترل ویروس کرونا خواهیم شد.
حجت الاسلام کوشکی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند "تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا هستم" و در این زمینه جامعه مذهبی باید یک قدم جلوتر از بقیه باشد که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی اضافه کرد: همه ما نیز باید به فرمایشات ایشان گوش فرا داده و مطابق قانون عمل کنیم.
وی همچنین به کسانیکه قصد برگزاری مراسمات عزاداری به صورت مخفیانه را دارند توصیه کرد جدا از این کار پرهیز کنند و برای مشاهده وخامت اوضاع، سری به بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بزنند.
وی تاکید کرد: اصل برگزاری مراسم ازدواج و عروسی میمون و مبارک بوده و در دین اسلام نیز بسیار توصیه شده ولی گرفتن چنین مراسمی در این شرایط خاص و حساس بسیار ناراحت کننده و ناشایست است چرا که کادر بهداشت و درمان دیگر توانی برای مقابله با این ویروس را ندارند.
معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تسلیت مجدد به خاطر فقدان دکتر ساعی پور، تاکید کرد: در دین مبین اسلام حفظ جان انسان ها از اوجب واجبات است و در این ایام اگر شخصی به واسطه حضور در مراسمات شادی و عزای  شخص دیگری مبتلا و فوت شود، بانی و میزبان مراسم، مسئول بوده و هم در دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشد.


( ۲ )

نظر شما :