پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته ملی "سالمند"

۰۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۱۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۱۷
به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی متن پیام دکتر حسن طاهراحمدی به این شرح است:
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته ملی "سالمند"

بسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

 

روز سالمند روز قدردانی از عاطفه و احساس سالمندان است، این روز فرصتی است برای تقدیر و تشکری شایسته از زحمات فراوانی که سالمندان در بخش‌های مختلف جامعه متحمل شده‌اند، چرا که پیامبر اعظم فرمودند: و قرّوا کبارکم(سالمندان خود را گرامی دارید.)

همه ما می دانیم، که سالمندی، موهبتی الهی است و سالمند اگر چه خسته ی راه است، ولی تجربه ی گرانبهایش، از بزرگ ترین گنجینه هاست، سالمندان، نماد تجربه و خرد هستند و آنان همواره، روشنی بخش خانواده و سرشار از دوستی و ستایش می باشند.

امروزه، با توجه به شیوع بالای بیماری‌های مزمن در جامعه، توجه ویژه برای این گروه سنی و ادامه مراقبت‌های بهداشتی به طور جدی‌تر ضرورت دارد. از این‌رو، برنامه‌ریزی جامع و دقیق‌ در خصوص آموزش شیوه‌های زندگی سالم و مراقبت‌های بهداشتی درمانی می‌تواند در ارتقای سبک و کیفیت زندگی سالمندان و سلامت آن‌ها مؤثر باشد.

بی شک افزایش امید به زندگی در جامعه ما یکی از مولفه های پیشرفت در حوزه سلامت و بهداشت می باشد و توجه به سلامت سالمندان از اهداف حوزه سلامت می باشد، از این رو باید بدانیم که حوزه سالمندان، نیازمند توجه تمامی دستگاهها، ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی می باشد و هدف همگی ما باید پاس داشت زحمات این بزرگواران و افزایش سطح زندگی سالمندان در تمامی زمینه ها باشد.

شعار هفته ملی سالمند در سال 1397 با عنوان "تحکیم حقوق سالمندان"بیانگر این است که حقوق سالمندان را دریابیم و برای سالم و شاداب بودن سالمندان فردا از هم اکنون در همه ابعاد برنامه ریزی کنیم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور سالمندان کشورمان از تمامی حقوق مادی و معنوی خود بهره مند گردند و گام هایمان را در جهت تکریم و احترام و احقاق حقوق این سرمایه های ملی برداریم.

 

دکتر حسن طاهراحمدی 9 مهر 1397

کلید واژه ها: هفته جهانی سالمند دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر حسن طاهراحمدی


نظر شما :