سمن ها بازوی کمکی و یاری گر دانشگاه در روزهای کرونایی

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۱۱۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای شیوع کرونا، عملکرد  سازمان های  مردم نهاد(سمن ها) بیش از پیش بارز و مشخص بود و کمک بسیار زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کرد.
سمن ها بازوی کمکی و یاری گر دانشگاه در روزهای کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن عرض تبریک به فعالین این حوزه، سازمان های مردم نهاد را سازمان ساختارمندی تعریف کرد که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فرد فرد مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.

وی افزود: بسیاری از سازمان‌های مردم‌ نهاد، غیرانتفاعی و مستقل از دولت هستند و بودجهٔ این سازمان‌ها از راه کمک‌های مردمی و در مواردی نیز با کمکِ سازمان‌های دولتی، دولت یا ترکیبی از این روش‌ها و در قالب پروژه‌های مشترک تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از روزهای ابتدایی مبارزه با کرونا سمن ها مثل مواقع دیگر در کنار دانشگاه  بودند و همچنان  نیز جزو ارگان هایی هستند که با روحیه ایثارگری و فداکارانه در کنار کادر بهداشتی و درمانی در حال خدمت رسانی به هم نوعان و هم استانی های خود هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادمه یادآور شد: هنگام ارائه گزارش و عملکرد، دستگاه ها و ادارات دست اندرکار مواجه با کرونا در قرارگاه پدافند زیستی، سازمان های مردم نهاد بسیار درخشان و نسبت به برخی از ادارات دولتی سربلند تر ظاهر شدند.

دکتر جمالیان در رابطه با تاثیرگذاری سمن ها اینطور گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری سمن ها در مقایسه با شهرستان‌هایی که سمن ها فعالیت ندارند، اختلاف فاحشی وجود دارد.

متولی سلامت استان در پایان ضمن تشکر از زحمات و همکاری موثر و ماندگار سمن ها در بهبود کیفیت خدمات و ارتقا سطح سلامت، حمایت هرچه بیشتر از این نهادهای مردم محور را با تقویت و قانونگذاری خواستار و آن را موجب تحقق اهداف این سازمان ها و نظارت بیشتر بر انجام صحیح امور دانست.

گفتنی است در تقویم جمهوری اسلامی ایران، 22 مردادماه روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است.


نظر شما :