پاک سازی حوزه های کنکور تا روز برگزاری

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۱۱۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۳۷
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فرآیندهای سالم سازی و پاکسازی در حوزه‌های مربوط به کنکور سراسری توسط مراقبین بهداشتی و ناظرین در حال انجام است و تا روز برگزاری به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد.
پاک سازی حوزه های کنکور تا روز برگزاری

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس حسن مهرعلی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی جوان ضمن اعلام این خبر، افزود: با توجه به مصوبات ابلاغی و برنامه های عملیاتی، بازرسین معرفی شده توسط متولی امر در حال نظارت، پیگیری و خرید ملزومات لازم هستند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی کاهش مخاطرات محیطی و حفظ سلامت داوطلبین است که به این منظور رعایت نکاتی از سوی داوطلبین و مراقبین بهداشتی نیز ضروری است.

وی تاکید کرد: داوطلبین باید رعایت فاصله‌گذاری هوشمند را مدنظر داشته و حتماً از تجمع در ورودی و خروجی های ساختمان و حیاط بپرهیزند.

مهرعلی خاطرنشان کرد: لازم است داوطلبین وسایل شخصی و مورد نیاز آزمون را همراه داشته باشند تا مجبور به قرض گرفتن از کسی نشوند و البته توصیه می شود تا حدامکان این وسایل را برای جلوگیری از انتقال، به کسی قرض ندهند، همچنین ماسک سه لایه مناسب و دستمال کاغذی و مواد ضدعفونی کننده نیز به همراه خود داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه وظایف مراقبین سلامت را این طور تشریح کرد: رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی طبق راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ از جمله رعایت 20 درصدی ظرفیت سالن، وجود و فعالیت مستمر تهویه و سیستم سرمایشی در محیط در مدت زمان برگزاری، از دسترس خارج کردن آب سرد کن ها، قرار ندادن دفترچه و پاسخنامه بروی زمین و غربالگری کلیه داوطلبین هنگام ورود و جداکردن موارک مشکوک از بقیه و اخذ آزمون در اتاقی ایزوله جزء ملزومات است که باید رعایت شوند.

وی در پایان از کلیه داوطلبین، ناظرین و مراقبین سلامت خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی گفته شده، خونسردی و آرامش خود را نیز حفظ کنند تا شاهد برگزاری آزمونی ایمن و منظم  باشیم.


( ۱ )

نظر شما :