نظارت و بازرسی مستمر از واحد های تولیدی مواد غذایی

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۱۲۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بیش از ۱۸۹۰ نمونه برداری و ۱۴۵۹ بازرسی فنی از مراکز تولیدی مواد غذایی استان مرکزی صورت گرفته است.
نظارت و بازرسی مستمر از واحد های تولیدی مواد غذایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با شیوع بیماری کرونا، اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی مثل سال های گذشته و با رعایت پروتکل های بهداشتی، وظایف نظارتی خود را بر تولیدات و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی انجام می دهد.

وی اظهار داشت: نمونه های گرفته شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی با هدف بررسی کالاهای تولیدی و انطباق آنها با شرایط و مقررات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، ارسال و کیفیت و استاندارد بودن آنها بررسی و در صورت تخلف، با عوامل آن برخورد می شود.

وی تاکید کرد: حضور مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل و مطابقت با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در نمونه برداری و بازرسی‌ مورد توجه کارشناسان قرارمی‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: رعایت و ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی و ایجاد اعتماد بین مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی، باعث افزایش بهره وری و رونق تولید در این زمینه می شود که همه ی این عوامل، موجب پیشرفت و توسعه پایدار و بی شک راهی بسوی جهش تولید خواهد بود.


( ۲ )

نظر شما :